تولید انواع نهال‌های آلو با کیفیت بالا و مناسب با هرگونه شرایط آب و هوایی مختلف

تولید انواع نهال‌های آلو با کیفیت بالا و مناسب با هرگونه شرایط آب و هوایی مختلف
تولید انواع نهال‌های آلو با کیفیت بالا و مناسب با هرگونه شرایط آب و هوایی مختلف

 

نهال‌ها و درختان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین منابع تشکیل دهنده اکسیژن و خوراک در کره زمین به شمار می آیند. از جمله درختان بسیار سودمند و کاربردی درختان میوه هستند. این درختان علاوه بر تولید میوه، در تولید اکسیژن کره زمین نیز نقش بسزایی دارند. احداث باغ آلو همواره طرفداران زیادی را به همراه دارد. عامل اصلی این موضوع می تواند به دلیل سود بسیار خوب فروش آلوها باشد. جهت کاشت آلو و احداث باغ آن نیازمند شرایط مخصوصی هستیم. در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با نحوه احداث باغ آلو آشنا کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

دیگران چه می خوانند:

تولید انواع نهال‌های آلو با کیفیت بالا و مناسب با هرگونه شرایط آب و هوایی مختلف.

اگر شما هم با زیست گیاهی آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که جهت کشت نهال درختان آلو باید به شرایط مختلفی توجه کرد، از جمله:

  • آب وهوای مناسب جهت کاشت نهال آلو
  • آب مورد نیاز جهت کاشت نهال آلو

که در ادامه هریک از این نکات را شرح خواهیم داد.

آب و هوای مناسب جهت کاشت نهال آلو

به نقل از پالیز نهال؛ نهال‌های آلو یکی از سازگارترین رقم‌های نهال به شمار می آیند. بهترین نهال آلو به راحتی قادر است با هرگونه شرایط آب و هوایی مختلف سازگار شود. اما باید به خاطر داشته باشید که رقم آلو بسیار مختلف و متنوع است، که هر یک از آن‌ها معمولاً در شرایط آب و هوایی مخصوص به خود رشد می کنند.

برخی از ارقام مخصوص مناطق سردسیر، گروهی دیگر معتدله و بعضی از آن‌ها نیز در مناطق گرمسیر رشد بهتر و مناسب‌تری را خواهند داشت. معمولاً بسیاری از نهال‌های آلو در مناطق سردسیر که زمستان‌هایی با دمای زیر ۷ درجه سانتیگراد دارند، به خوبی رشد می کنند.

از جمله نکات مهم مربوط به آب و هوای مورد نیاز جهت کاشت نهال آلو که توسط بهترین نهالستان‌های ایران از جمله پالیز نهال، برتر نهال؛ گلد نهال، نهال 110 و... همواره روی آن تاکید فراوانی می شود. مراقبت از نهال آلو در پایان فصل‌های سرد سال است. با گرم‌تر شدن هوا، شرایط مناسبی جهت شکوفه زدن نهال‌های آلو فراهم می شود. در این هنگام در صورتی که هوا گرم باشد شکوفه‌ها کم کم به ثمر رسیده و میوه‌ها شروع به رشد می کنند. از جمله مشکلاتی که در مناطق سردسیر بسیار رایج است سرمای ناگهانی هوا در فصل بهار می باشد. اگر هوا به طور ناگهانی سرد شود، ممکن است بسیاری از شکوفه‌های نهال آلو به صورت فریز و یخ شده در بیایند. در این حالت آسیب بسیار شدیدی به درخت وارد شده و ممکن است از میزان باردهی درخت کاسته شود.

مهم ترین راهکار برای پیشگیری از این مورد؛ خرید نهال آلو پیوندی؛ سردسیری و دیرگل برای باغ است. برخی از کشاورزان که در زمینه درختان اطلاعات کافی دارند، در هنگام سرد شدن هوا و در صورتی که نهال آلو شکوفه داده باشد. به وسیله پلاستیک‌های مخصوص دور نهال را می پوشانند. در این حالت از ورود هوای سرد به درون نهال جلوگیری شده و به شکوفه‌ها آسیب وارد نمی شود.

آب مورد نیاز جهت کاشت نهال آلو

بر اساس مطالبی که در سایت‌های معتبر کشاورزی و باغداری از جمله پالیز نهال، ویکی کشاورز؛ ویکی how و... ذکر شده است. نهال آلو جزء آن دسته از درختانی به شمار می آید که جهت رشد خود نیازمند آب فراوانی است. همین موضوع سبب شده تا بهترین مکان جهت رشد این نهال شهرهای شمالی و شمال غرب ایران باشند.

بر اساس نوع رقم آلو میزان نیاز آن به آب متفاوت است. برخی از آن‌ها مناسب مناطق سردسیر هستند. از طرفی در مناطق سردسیر میزان بارش بسیار زیادتر از مناطق گرمسیر است. در نتیجه میزان آب مورد نیاز برای این رقم از نهال‌های آلو نسبت به مناطق گرمسیر کمتر خواهد بود.

در صورتی که این رقم آلو در مناطق گرمسیر کاشت شود و آب مورد نیاز آن به خوبی تامین نشود. ریشه‌های آن به مرور زمان خشک شده و دیگر نهال قادر به میوه دهی نخواهد بود.

اگر شما هم قصد احداث باغ آلو در مناطق گرمسیر را دارید باید یادآوری کنیم که نهالستان‌های معتبری همچون پالیز نهال همواره در تلاش بوده اند، تا به وسیله علوم مهندسی کشاورزی، رقم‌های مختلفی از نهال‌های آلو پیوندی گرمسیری را تولید کنند. این رقم‌ها در مناطقی با شرایط آبی کم قادر به رشد هستند. این موضوع سبب شده تا بتوان این میوه خوشمزه و عالی را در سرتاسر نقاط ایران به راحتی یافت.

نهال آلو دارای تنوع ارقام بینظیری می باشد. هر رقم معمولاً متناسب با شرایط آب و هوایی مخصوصی است. که توجه به این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که در انتخاب و خرید نهال درخت آلو توجه کافی به کاربرده نشود، ممکن است در صورت عدم تطابق آن‌ها با شرایط محیطی خیلی زود از بین بروند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات؛ نیازها و قیمت خرید نهال آلو پیوندی و انواع رقم‌های نهال آلو می توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

https://paliznahal.ir/product-category/plum/

باغداران حرفه ای چگونه باغ آلو احداث میکنند؟

بعد از اینکه شما بررسی‌های لازم جهت مناسب بودن آب و هوا را به عمل آوردید. باید خاک را جهت کاشت نهال آماده کنید. برای گیرایی بهتر و کسب آمادگی بالاتر خاک؛ بهتر است خاک نهال آلو را حدود یک ماه قبل از کاشت آماده کرده باشید.

جهت کاشت ابتدا باید اندازه ریشه‌های نهال آلو را در نظر بگیرید، به اندازه ی دو برابر ریشه‌ها باید گودال حفر کنید. این سایز و اندازه دو برابر به این علت است که بعد از گذشت زمان و رشد نهال آلو، ریشه‌های آن بزرگ شده و به اعماق زمین نفوذ می کند. در صورتی که گودال حفر شده کوچک باشد امکان رشد ریشه نهال میسر نخواهد بود.

از طرفی توجه داشته باشید که هر دو نهال گرده زا و اصلی را با فاصله مناسبی از یکدیگر قرار دهید. بهترین فاصله جهت کاشت نهال‌ها 4 متر مربع است. این فاصله استاندارد بعد از بزرگ شدن نهال از سایه انداختن و استفاده بیش از حد از منابع خاک جلوگیری می‌کند.

بزرگترین نهالستان قانونی آلو در کشور، بهترین محل برای خرید نهال آلو پیوندی!

با توجه به شرایط و نکاتی که در قسمت‌های قبل ذکر کردیم مطمئناً شما متوجه شده‌اید بر اساس نوع و شرایط آب و هوایی، باید از رقم‌های آلوی مختلفی استفاده کرد. برای اینکه در شرایط آب و هوای سرد و گرم این نهال‌ها از خود مقاومت کافی نشان دهند، می توان از رقم‌های پیوندی آن‌ها استفاده کرد.

اینکه رقم آلوی مد نظر شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، بسیار مهم و حائز اهمیت است. بنابراین باید از نهالستان‌ها و مراکز فروش معتبر و با کیفیت آن‌ها را تهیه کرد.

پالیز نهال یکی از معتبرترین نهالستان‌های ایران در زمینه تولید ارقام آلو است، کلیه ارقام نهال آلو در پالیز دارای قیمت رقابتی بوده و به همراه شناسنامه؛ کارت سلامت؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه به سرتاسر کشور و خارج از کشور عرضه میشوند. جهت کاهش ریسک و آسودگی خیال باغداران محترم، کلیه محصولات پالیز نهال دارای ضمانت واقعی بازگشت کالا؛ 2 سال گارانتی معتبر و همچنین پشتیبانی دائمی میباشند. برای مشاهده محصولات سایت شما میتوانید به وبسایت ما به آدرس paliznahal.ir مراجعه و یا عبارت پالیزنهال را در مرورگر خود تایپ کنید.

سابقه ی بسیار درخشان این نهالستان باعث شده تا با خاطری آسوده بتوان تمامی ارقام مختلف نهال آلو را مشاهده و سپس به کمک کارشناسان مجرب هر یک از آن‌ها که مناسب شرایط جوی باغ است، را انتخاب کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به طور مستقیم با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید:

09144501007 / 09144501008

آدرس فروشگاه نهال: paliznahal.ir

تولید انواع نهال‌های آلو با کیفیت بالا و مناسب با هرگونه شرایط آب و هوایی مختلف

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟