شینزو آبه ترور شد | عامل قتل کیست؟

شینزو آبه ترور شد | عامل قتل کیست؟
شینزو آبه ترور شد | عامل قتل کیست؟

شینزو آبه به قتل رسید. شینزو آبه در اثر اصابت گلوله جان داد. شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن در اثر اصابت گلوله جان باخت.  پلیس ژاپن مردی مظنون و ۴۱ ساله به نام «یاماگامی تتسویا» را به اتهام تلاش برای قتل شینزو آبه دستگیر کرده است.

پلیس ژاپن می‌گوید مظنون به آقای آبه از پشت سر شلیک کرده است.

دیگران چه می خوانند:

شینزو آبه

رسانه های ژاپنی نیز اعلام کردند که فرد مظنون به تیراندازی به نخست وزیر سابق این کشور، عضو نیروی دفاع شخصی در نیروی دریایی این کشور بوده است.

رسانه های ژاپن صبح امروز(جمعه) اعلام کردند که شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور براثر اصابت گلوله در یک مراسم سخنرانی زخمی شده است. این رسانه های ژاپنی همچنین اعلام کرده اند که آبه پس از اصابت گلوله هیچ گونه علائم حیاتی از خود نشان نداده است.

به نقل از اسکای نیوز، سازمان رادیو و تلوزیون ژاپن امروز(جمعه) اعلام کرد: شینزو آبه پس از آنکه در هنگام ایراد سخنرانی در شهر ناراوی در غرب ژاپن روی زمین افتاد، به دلیل خون ریزی به بیمارستان منتقل شد.

شینزو آبه

این اداره افزود: صدایی شبیه به گلوله شنیده شد و نیروهای امنیتی فردی را در ارتباط با این حادثه دستگیر کردند.

خبرنگار رادیو و تلویزیون ژاپن اعلام کرد که صدای دو گلوله پی در پی هنگام سخنرانی شینزو آبه شنیده شده است.

خبرگزاری کیودو نیز گزارش داد که نخست وزیر سابق بیهوش است و به نظر می رسد قلبش از کار افتاده است.

در همین حال رسانه های رسمی ژاپن اعلام کردند که فرد مهاجم دستگیر شده و نخست وزیر سابق به بیمارستان منتقل شده است.

رسانه های ژاپنی: عامل تیراندازی به شینزو آبه عضو نیروی دریایی ژاپن بوده است

رسانه های ژاپنی امروز(جمعه) اعلام کردند که فرد مظنون به تیراندازی به نخست وزیر سابق این کشور عضو نیروی دفاع شخصی در نیروی دریایی این کشور بوده است.

براساس اعلام دولت ژاپن، تیراندازی به نخست وزیر سابق ژاپن از پشت سر و با یک تفنگ صورت گرفت.

دستگیری مظنون قتل آقای آبه

پلیس ژاپن مردی مظنون و ۴۱ ساله به نام «یاماگامی تتسویا» را به اتهام تلاش برای قتل شینزو آبه دستگیر کرده است. پلیس ژاپن می‌گوید مظنون به آقای آبه از پشت شلیک کرده است.

طبق گزارش ان‌اچ‌کی مظنون بازداشت شده ساکن همان شهر محل حادثه است. منابع دفاعی می‌گویند که وی به مدت سه سال تا حدود سال ۲۰۰۵ برای نیروی دفاع شخصی دریایی کار می‌کرد.

پلیس می‌گوید مظنون به بازجوها گفته است که از نخست وزیر سابق ناراضی بوده و قصد کشتن او را داشته است.

روایت یک شاهد عینی

یورونیوز نوشت: زنی که در محل حادثه حضور داشت گفت که آبه بعد از شلیک دومین گلوله به زمین افتاد. او اضافه کرد مردی را دید که از پشت سر به آبه که در حال سخنرانی بود نزدیک می‌شد. وی تصریح کرد که بعد از شلیک گلوله نخست کسی را ندیده که زمین بخورد اما آبه به محض شلیک گلوله دوم به زمین افتاد.

رئیس انجمن شکارچیان ژاپن این احتمال را داد اسلحه‌ای که در تیراندازی استفاده شد ممکن است یک اسلحه دست ساز بوده باشد اما پلیس گفته است که احتمالا در این حمله از تفنگ ساچمه‌ای استفاده شده است.

شینزو آبه ترور شد | عامل قتل کیست؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟