پیش بینی روند ساخت پروژه ستین

پیش بینی روند ساخت پروژه ستین
پیش بینی روند ساخت پروژه ستین

روند ساخت پروژه ستین

در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که در یک پروژه ساختمانی در حال ساخت که با مشارکت سرمایه گذار پیش میرود وضعیت ساخت و ساز و تامین سرمایه چگونه است و چه مراحلی باید طی شود . در واقع روند تامین سرمایه در پروژه های تعاونی ساز از طریق سرمایه گذار تامین میشود و در واقع سازنده همان مجری اجرای عملیات ساخت میباشد. در ادامه به سراغ یکی از طرح هایی که بصورت پیش فروش تعاونی ساز در منطقه 22 تهران در جریان است میرویم و پیش بینی روند ساخت پروژه ستین را زیر نظر خواهیم گرفت همچنین شما را با جزئیاتی آشنا خواهیم کرد که هنگام انتخاب یک پروژه در حال ساخت باید در مورد ماهیت پروژه ، سازنده و قیمت ساخت بدانید در ادامه با ما همراه باشید .

پیش بینی روند ساخت پروژه ستین

دیگران چه می خوانند:

تامین سرمایه در پروژه ستین چگونه انجام میشود

در پروژه هایی که بصورت علی الحساب ساخته میشوند سرمایه گذار یا خریدار در عملیات ساخت کلی پروژه بنا بر سهمی که در سرمایه گذاری کرده است مشارکت مینماید . بدین معنی که هزینه هایی که تا کنون پرداخت شده از قبیل قیمت زمین ، اخذ جوار ساخت و مراحل مربوط به عملیات ساخت از تمامی اعضا بنا بر سهمی که از پروژه خریداری کرده اند دریافت شده است .

تامین سرمایه در پروژه ستین نیز به همین منوال پیش رفته است یعنی شرکت سازنده که زمین را خریداری کرده برای ادامه مراحل ساخت از عموم مردم دعوت به سرمایه گذاری نموده و در ابتدا نیز هزینه زمین و تراکم را دریافت مینماید . در ادامه بنا بر شروع هر مرحله و محاسبه هزینه های آن از اعضا بصورت اقساطی وجوهی دریافت میشود .

حال این وجوه میتواند بصورت ماهیانه باشد یعنی اعضا بصورت ثابت مبلغی را ماهیانه پرداخت نمایند و سازنده نیز با سرمایه ای که در دست دارد اقدام به پیشبرد عملیات ساخت نماید در واقع در ابتدای سال بایستی هزینه های لازم را تخمین زده و به اعضا اعلام کند ، معمولا در مجمع سالانه بین اعضا و مدیران پروژه صورتحساب مالی مربوط به عملیات انجام شده در سال به اعضا اعلام میشود .

تصور غلط از تامین سرمایه پروژه ها

یکی از ذهنیت های اشتباه در سرمایه گذاری بر روی پروژه های تعاونی ساز این است که اگر اقساط پرداخت نشود اتفاقی نمی افتد و سازنده خود اقدام به ساخت مینماید . این یک تصور غلط است در تامین سرمایه پروژه های اینچنینی کل هزینه ها پای اعضا است و در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط پروژه به مشکل تامین سرمایه خورده و به سرعت از کار می ایستد .

در واقع برخی هنگام خرید برخی از پروژه ها تصور مینمایند که میتوانند مانند یک بدهی که زمان پرداخت آنرا میتوان عقب انداخت در مورد پرداخت اقساط واحد خریداری شده چنین عمل نمایند اما در عمل زمانیکه یک تعاونی دارای صدها یا هزاران عضو باشد در صورت تاخیر در پرداخت هر عضو به شیوه خودش پروژه پیش نخواهد رفت و دائما مسکوت میشود و برای راه اندازی دوباره آن هزینه های بیشتری باید پرداخت نمود .

تعاونی ها هم برای سلب امتیاز افراد بد حساب و جایگزین کردن آنها با افراد دیگر قوانینی را همان ابتدا اعلام میدارند و برای افرادی که خوش حساب هستند امتیازاتی مانند اولویت در انتخاب واحد در نظر میگیرند . اگر سایتهایی که آگهی املاک ثبت میکنند مشاهده نمایید عباراتی نظیر پیش خرید آپارتمان در تهران مربوط به پروژه های تعاونی ساز علی الخصوص در منطقه 22 تهران میباشد .

پروژه ستین

تعهدات خریدار و فروشنده در پروژه ستین

همانطور که در بالا اشاره کردیم در یک قرارداد میان سازنده و خریدار تعهدات دو طرفه میباشد . یعنی اگر خریداران توقع دارند که سازنده در مدت زمان مشخص و به سرعت پروژه را تامین مالی کرده و پیش ببرد و طبق متریال و امکانات وعده داده شده با افزایش قیمت پیش بینی شده به همراه گزارشات مالی از روند کار پروژه را پیش ببرد خریدار نیز موظف است اقساط ماهیانه را به موقع پرداخت نماید و در صورتیکه مرحله ای از ساخت شامل افزایش قیمت شد مبلغی تعدیل شده را به سرعت پرداخت نماید .

برخی مواقع تعاونی هایی که بصورت خصوصی تشکیل شده اند و یا تعداد واحدها محدود بوده و یا به عنوان مثال اعضا تشکیل شده از مدیران یک سازمان باشند پیشرفت پروژه با سرعت بیشتری انجام میپذیرد اما در کل جدا از اینکه همه اعضا میبایست به تعهدات خود عمل نمایند نحوه برخورد تعاونی با اعضای بد حساب و جایگیزینی آنها با عضو جدید میتواند روند تامین مالی پروژه را همیشه زنده نگه دارد و مانع از مسکوت ماندن پروژه شود . یکی از مشکلاتی که در صورت توقف عملیات ساخت پروژه پیش می آید این است که برای جمع کردن دوباره اعضا و مجاب کردن آنها به شروع مجدد پروژه و پرداخت هزینه ها کار سختی پیش روی تعاونی میباشد .

پیش خرید آپارتمان در تهران

قراردادهای آسان

توجه داشته باشید هنگامی که قصد پیش خرید یک واحد مسکونی را دارید شرایط مختلف و متنوعی مشاهده خواهید کرد اما باید بدانید به دنبال قرارداد و شرایط آسان نباشید و در انتخاب سازنده واقع بین باشید . همانطور که در بالا اشاره کرده ایم اگر پروژه بخواهد به سرانجام برسد باید تخمین زمان و سرمایه مورد نیاز درست باشد و همچنین برای انجام دقیق تعهدات نیاز به شرایط سفت سخت برای خریدار نیز است . عنوان هایی نظیر پیش فروش چیتگر با 250 میلیون تومان و یا با 300 میلیون تومان صاحبخانه شوید حکایت از چنین پروژه هایی است .

اگر سازنده ای شرایط آسانی برای دریافت پول از شما اعلام میدارد و شما هم مشاهده میکنید که شرایط کاملا باب میل شماست باید به آینده این پروژه شک کنید زیرا ممکن است این شرایط آسان برای دریافت آسانتر پول از شما باشد نه ساختن و تحویل پروژه . در نهایت اگر بخواهیم به این موارد توجه نماییم باید خودتان را جای سازنده بگذارید و با پیش بینی وضعیت پیش رو ببینید که با شرایطی که سازنده اعلام میدارد قادر به تمام کردن پروژه است یا خیر .

سابقه سازنده و شفافیت مالی

توجه داشته باشید در یک تعاونی سازنده باید شفافیت مالی داشته باشد و صورت مالی بابت هزینه ها به اعضا اعلام نماید . اما همه اینها در روز اول در قرارداد فی مابین خریدار و فروشنده تنظیم میشود و ممکن است یک سازنده نوع دیگری را به جای گزارش مالی انتخاب کند . به عنوان مثال در روند ساخت پروژه ستین سازنده متعهد شده که افزایش قیمت و شاخص تعدیل را بر اساس آمار و ارقام یک نهاد دولتی محاسبه کند .

این نیز خود یک نوع تعهد است که ممکن است به ضرر سازنده باشد زیرا عموما آمار و ارقام اعلام شده دولتی از واقعیت کمتر میباشد اما روشی است که سازنده برای جلب اطمینان خریدار انتخاب کرده و باز هم در نهایت تصمیم گیری راجع به سرمایه گذاری در پروژه بر عهده خریدار است و با بررسی سابقه ، پشتوانه و نحوه مدیریت پروژ] میتواند تصمیم بگیرد که پولش را در اختیار چه شخص ، شرکت و یا تعاونی قرار دهد .

توجه داشته باشید همه ی این مشکلات مربوط به پروژه های تعاونی ساز نیست و موارد بسیاری را در مورد پروژه های شخصی ساز شاهد بوده ایم که با انجام نشدن تعهدات طرفین به مشکلات بسیاری خورده و راهی دادگاه شده اند . در نهایت انتخاب درست بر اساس واقعیات انجام دهید تا به مشکلاتی در آینده بر نخورید .

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

پیش بینی روند ساخت پروژه ستین

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟