حمیرا ریاضی متولد 28 خرداد 1346 در تهران ،حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون است.حمیرا ریاضی فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران می باشد. حمیرا ریاضی با تئاتر شروع کرد و در تلویزیون درخشید.حمیرا ریاضی حالا همسرش هم بازیگر است
شروع با تئاتر حمیرا ریاضی
در سال 1369 وقتی 23 ساله بود با ورود به دانشگاه تهران فعالیت خود را از تئاتر با نمایش تراژدی اسفندیار و سپس مهر گیاه و لیرشاه شروع کرد
حمیرا ریاضی در جلوی دوربین
سال 1373 در 27 سالگی با فیلم ساز و ستاره به کارگردانی محرم زینال زاده وارد سینما شد و یکسال بعد در تلویزیون ، سریال بازی با مرگ را بازی کرد
شهرت حمیرا ریاضی با پهلونان نمی میرند
شهرت خانم ریاضی در سال 1376 با سریال پهلوانان نمی میرند به کارگردانی حسن فتحی شروع شد که در این مجموعه نقش لیلا را بازی می کرد
علت کم کاری حمیرا ریاضی
همواره دغدغه داشتم بازی در نقشی را بپذیریم که بتوانم در درجه اول خودم آن را باور کنم و بعد درگیر آن نقش شوم. ایفای کاراکتر های ساده دیگر روحم را راضی نمی کند برای همین ترجیح می دهم تا زمان یک پیشنهاد خوب صبر کنم
ازدواج حمیرا ریاضی و دخترش
حمیرا ریاضی در سال 1378 وقتی 32 ساله بود با علی اوسیوند بازیگر 42 ساله سینما و تلویزیون ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر بنام یاسمین می باشد
نحوه آشنایی حمیرا ریاضی با همسر
آشنایی ما در دانشکده و دوران تحصیل شکل گرفت ، در این مقطع در چندین اجرای تئاتر همکار بودیم که در نهایت به همدلی و همسرش انجامید
تنها کار حرفه ای من بر روی صحنه ، زمانی بود که سن و سال کمی داشتم و همینطور علاقه خیلی زیاد من به حرفه تئاتر بود که نقش های زیادی بازی کردم
راهی حمیرا ریاضی که پیش گرفت
بازیگری برایم مهم است و عاشقانه دوستش دارم اما هنوز پاکباخته اش نشده ام تا بخاطرش قربانی بدهم بنابراین دغدغه ام باید با دیدی معقول همراه باشد
می خواهم در این حرفه که بند بند وجودم با آن عجین شده پیشرف کنم و در این راه ابزار پیشرفتم را در کتابخانه شخصی ، فیلمنامه ها و CD هایم جستجو می کنم
کارهایم ایده آل نبود
هیچ کدام از کارهایم را نمی پسندم ، من بسیار کمالگرا هستم و این خصلت از عیوب کنترل ناپذیر من است به هر حال هیچکدام از کارهایم را ایده آل نمی دانم
نقش تحصیلات در بازیگری
تحصیلات آکادمیک امری لازم است اما هرگز نمی تواند کافی باشد
یعنی فردی که استعداد درونی اش در زمینه بازیگری از استعدادهای دیگرش کم تر است با بهترین کلاس ها و دانشگاه ها در نهایت می تواند یک تئوریسین چیره دست در زمینه پژوهش بازیگری شود نه یک بازیگر خوب …
دیده شدن نه به هر قیمتی
بنظرم برای هر بازیگر دیده شدن در هر فیلمی اتفاق می افتد اما مهم اینست که کجا و چگونه دیده شوید
من با دیده شدن به هر قیمتی مخالفم ، این مسئله را نباید فراموش کرد که شرایط ایده آل ذهنی با آنچه واقعا اتفاق می افتد گاهی فاصله بعیدی دارد
سینمای انحصار طلب
سینما در انحصار عده ای است که یا من در آن جایی نمی گیرم و یا کسی را در آن راه نمی دهند
بنابراین درمیان این نقصان ، کمبود و گزینه های کمی که وجود دارد انتخاب در این شرایط سخت شده و باعث کم کاری می شود
کار سینمایی
● جلال 2 – 1399
● جلال – 1398
● بوی باران – 1398
● وضعیت سفید – 1390
● کلانتر 3 – 1388
● حلقه سبز – 1386
● بچه های هور – 1384
● طلسم شدگان – 1382
● باران عشق – 1381
● نوعروس – 1381
● دختران – 1379
● کاشانه – 1378
● عید آن سال ها – 1377
● روزگار جوانی – 1377
● گل من گلی – 1376
● هفت سنگ – 1376
● آژانس دوستی – 1376
● پهلوانان نمی میرند – 1374
● بازی با مرگ – 1374
● مزد ترس – 1371
کار تلویزیونی
● شرفناز – 1393
● شیرین – 1386
● نغمه – 1380
● رنگ شب – 1379
● زیر پوست شهر – 1379
● مثلث آبی – 1378
● هفت سنگ – 1376
● بازی با مرگ – 1374
● ساز ستاره – 1373
0 دیدگاه