طرز تهیه ی سس سیب خانگی

طرز تهیه ی سس سیب خانگی
طرز تهیه ی سس سیب خانگی

سیب های پوست کنده، هسته گرفته و ربع شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید. نوارهای پوست لیمو، آب لیمو (یا سرکه)، دارچین، شکر، آب و نمک را اضافه کنید. ممکن است بخواهید در این مرحله با نصف شکر شروع کنید و بعداً مقدار بیشتری شکر اضافه کنید. شما می توانید با توجه به قیمت لیمو ترش 1401 آن را تهیه کرده و از آبلیمو تازه استفاده کنید.

روی حرارت زیاد بگذارید بجوشد سپس دما را کم کنید. در قابلمه را بپوشانید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب ها کاملا نرم و پخته شوند.

پوست لیمو را بردارید سپس سیب ها را له کنید، پس از پخته شدن سیب ها، قابلمه را از روی حرارت بردارید. پوست لیمو را بردارید. از پوره سیب زمینی برای له کردن سیب های پخته شده در قابلمه استفاده کنید تا یک سس سیب کلفت درست کنید. برای یک سس سیب نرم‌ تر، می ‌توانید سیب‌ های پخته شده را در آسیاب غذا بچرخانید یا با استفاده از مخلوط‌کن چوبی یا مخلوط‌کن ایستاده آن‌ ها را پوره کنید.

دیگران چه می خوانند:

اگر سس سیب خیلی غلیظ است، آب بیشتری به آن اضافه کنید تا رقیق شود. اگر به اندازه کافی شیرین نیست، شکر بیشتری اضافه کنید تا مزه دار شود. اگر خیلی شیرین است، آب لیموترش بیشتری اضافه کنید.

این سس سیب چه گرم و چه سرد خوشمزه است. این به خوبی با گوشت خوک برای غذاهای خوش طعم ترکیب می شود، با پنیر کوتیج به عنوان میان وعده یا ناهار سبک عالی است، و با بستنی وانیلی یا ماست عالی است. به خوبی یخ می زند و حداقل 1 سال در فریزر سرد دوام می آورد. اگر آن را منجمد کردید، مطمئن شوید که فضای سر کافی در شیشه خود برای انبساط دارید.

 

نکات مهم در تهیه ی سس سیب

به جای شکر، می توانید از عسل، استویا، اسپلندا یا شیرین کننده دیگری در سس سیب به انتخاب خود استفاده کنید. ادویه های مختلف یا ترکیبی از ادویه های دیگر مانند ادویه پای سیب، پنج ادویه یا ادویه کدو تنبل را اضافه کنید. قیمت کدو تنبل گرد اقتصادی و به صرفه می باشد.

شما می توانید در حین پختن سیب‌ ها برای یک سس سیب قرمز تند، تند دارچینی اضافه کنید. شکر را به طور کلی حذف کنید. اگر این کار را می کنید، می خواهید آب لیمو یا سرکه سیب کمتری اضافه کنید یا آن را حذف کنید.

 

بهترین نوع سیب جهت تهیه ی سس

بهترین سس سیب از ترکیبی از چندین نوع سیب بدست می آید، نه اینکه فقط به یک نوع سیب تکیه کنید. اگر سس سیب خود را در یخچال و در ظرف دربسته نگهداری کنید، می تواند تا ۲ هفته دوام بیاورد. شما می توانید با مراجعه به مراکز فروش سیب عمده، این سس را در حجم های بالا تهیه کنید.

 اگر سس سیب شما مدت زیادی از یخچال خارج شده و خراب شده است، آن را بیرون بیندازید. به جای قرار دادن سیب ها در یک قابلمه روی اجاق، به سادگی سیب ها را (به همراه آب، آب لیمو و چوب دارچین) در یک اجاق گاز آرام یا یک قابلمه فوری قرار دهید. برای آرام پز، 3 تا 4 ساعت با حرارت زیاد بپزید. برای دیگه فوری، به 10 دقیقه فشار بالا نیاز دارید.

طرز تهیه ی سس سیب خانگی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟