پیشگیری از سرطان با مصرف سیر

پیشگیری از سرطان با مصرف سیر
پیشگیری از سرطان با مصرف سیر

پس از بررسی تحقیقات جهانی، گزارش‌ های AICR دریافتند که خوردن سیر مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌ دهد. امروزه قیمت عمده سیر صادراتی با توجه به این تحقیقات افزایش پیدا کرده است.

راه های زیادی وجود دارد که سیر و ترکیبات آن ممکن است این کار را انجام دهند: مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که ترکیبات سیر به ترمیم DNA کمک می کند، رشد سلول های سرطانی را کند می کند و التهاب را کاهش می دهد.

دیگران چه می خوانند:

سه تا از ترکیبات ضد سرطان موجود در سیر عبارتند از:

آلیسین: این ترکیب گیاهی آنتی بیوتیک و ضد قارچ است (ممانعت از رشد قارچ ها). خام بهتر است، زیرا پخت و پز تجزیه آلیسین را سرعت می بخشد و به نظر می رسد مایکروویو آن را از بین می برد و فواید سلامتی را از بین می برد.

فلاونوئیدها: اینها ترکیبات گیاهی معطری هستند که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی (جلوگیری یا کاهش التهاب) دارند. این ترکیبات می توانند با جلوگیری از آسیب سلولی به مبارزه با سرطان کمک کنند.

سلنیوم و آلیل سولفیدها: این مواد از آسیب دیدن DNA سلول جلوگیری می کنند - آسیب DNA علت اصلی سرطان است.

 

سیر آسیب های کبد را درمان می کند

ماده معدنی موجود در سیر به نام سلنیوم می تواند کبد را پاکسازی کند. می تواند آنزیم های کبدی را تحریک کند و به طور طبیعی سموم را از بدن شما دفع کند. این روزها با افشای خواص این محصول، خرید و فروش عمده سیر افزایش چشمگیر داشته است.

این ابر غذای عصر جدید می تواند شریان ها را تمیز کند و به خلاص شدن از شر سموم کبد کمک کند. ترکیبات گوگرد موجود در سیر آنزیم های کبدی را فعال می کند که به دفع مواد سمی از بدن کمک می کند. دارای مقادیر بالایی از ترکیبات مانند آلیسین و سلنیوم است که به محافظت از کبد در برابر هرگونه آسیب سمی کمک می کند. شب ها قبل از خواب، دو حبه سیر بخورید.

سیر یک عنصر اصلی در بسیاری از رژیم های غذایی است و ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب مفید باشد. یک مطالعه در سال 2016 در تحقیقات پیشرفته زیست پزشکی نشان داد که مکمل های پودر سیر به کاهش وزن و توده چربی بدن در افراد مبتلا به NAFLD کمک می کند. خواص دارویی سیر را اینجا بخوانید.

 

تاثیر سیر در درمان ناباروری

سیر سرشار از آلیسین و سلنیوم است. آلیسین گردش خون را در اندام های جنسی بهبود می بخشد و از اسپرم در برابر آسیب محافظت می کند. لیست قیمت سیر در سال 1401 دستخوش تغییراتی شده است. سلنیوم یک آنتی اکسیدان است که حرکت را بهبود می بخشد. اگر می خواهید بچه دار شوید، سعی کنید روزی یک یا دو حبه سیر بخورید.

یک حبه سیر تازه و خام هر روز قبل از تخمک گذاری شانس شما را برای بارداری افزایش می دهد. در حالت ایده آل، توصیه می شود 1-2 حبه سیر خام به صورت روزانه برای بهبود باروری مصرف شود. بسیاری از مردم نوشیدن شیر سیر را برای مشکلات ناباروری در نظر می گیرند، اما بوی تند آن ممکن است با همه موافق نباشد.

پیشگیری از سرطان با مصرف سیر

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟