حفظ سلامت استخوان با پیاز

حفظ سلامت استخوان با پیاز
حفظ سلامت استخوان با پیاز

از آنجایی که پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است، به عنوان یک سم زدایی طبیعی عالی در بدن نیز عمل می کند. فروش عمده پیاز در شهرهای ایران انجام می شود.

خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده‌اند که از کاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می کند. این ماده در پیشگیری در کاهش نیافتن مواد مصرفی به ویژه کلیه سلول های استخوانی تأثیر زیادی دارد.

 

دیگران چه می خوانند:

با پیاز سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

پیاز حاوی مقدار زیادی پری بیوتیک و فیبر است. در بدن، این با کمک به هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب به بهبود سلامت روده کمک می کند. فروش پیاز عمده قرمز و مصرف آن برای بهره مندی از این خواص عالی می باشد.

نوشیدن آب پیاز به مدت یک هفته، از بدن در برابر ویروس‌ها محافظت و به تجدید قوای  بدن که به دلیل ماه‌های زمستان و بیماری‌ها خسته است، کمک می‌کند. متخصصان مکرر می گویند مصرف پیاز خشک هم به صورت خام و هم آب پز در هوای سرد مفید است.

پیاز در زمستان می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. پیاز به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی خود می‌تواند قدرت محافظتی در برابر بیماری‌ها را در خود حفظ کند.

 

جلوگیری از آب مروارید با مصرف پیاز

پیاز حاوی مقدار زیادی ویتامین B است که کمبود آن ممکن است باعث ایجاد رنگ صورتی در چشم شود. ویتامین دیگری که به وفور در پیاز یافت می شود ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و التهاب چشم را کاهش می دهد. لیست قیمت پیاز به روز جهت تامین این خواص در دسترس همگان قرار دارد.

ویتامین C موجود در پیاز همچنین احتمال تشکیل آب مروارید را کاهش می دهد و پیشرفت دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کند می کند. پیاز منبع غنی از ترکیب سولفور است. ترکیب سولفور آلیل پروپیل دی سولفید مجاری اشکی را تحریک می کند که باعث گریه شما می شود و به نوبه خود قرنیه چشم را تمیز می کند.

گلوتاتیون، پروتئین غنی از گوگرد در پیاز، یک آنتی اکسیدان عالی برای عدسی چشم است. سلامت چشم را بهبود می بخشد و از آن در برابر بیماری هایی مانند گلوکوم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند.

پیازها، این ماده غذایی سرشار از ویتامین های A و C و منبع کورستین است که یک ترکیب ضروری برای قلب و مو و همچنین برای پیشگیری از آب مروارید به ویژه در افراد دیابتی است. بیشتر این ترکیب در پوست یا پوست پیاز یافت می شود. بنابراین بهترین گزینه پخت این قسمت در وعده های غذایی است.

حفظ سلامت استخوان با پیاز

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟