اهدافم را منطقی کردم و به ثروت رسیدم

اهدافم را منطقی کردم و به ثروت رسیدم
اهدافم را منطقی کردم و به ثروت رسیدم

سماق صادراتی

این گیاه درختچه ای کوهستانی زیبا با ارتفاع 1 تا 4 متر است که دارای شاخه های کوچک و بزرگ فراوان و منشعب به رنگ سبز متمایل به سفید است.

برگ های گیاه سماق صادراتی شانه ای شکل بوده و دارای چندین برگچه کرکدار، دندانه‌ دار و نیزه‌ ای است که می تواند بیضی شکل و پهن، مخملی و نوک تیز ‌باشد.

دیگران چه می خوانند:

میوه گیاه سماق به شکل عدس، کرکدار، سرخ رنگ و قهوه ای رنگ است و به شکل خوشه ای روی شاخه ها قرار دارد این میوه دارای طمع ترش و لیمو مانند است و با طعم و مزه منحصر به فرد خود جایگاه ویژه ای در میان ادویه ها به خود اختصاص داده است.

گلدهی گیاه سماق در ماه تیر و مرداد رخ می دهد و زمان رسیدن محصول آن نیز در ماه شهریور و مهر است با رسیدن محصول این گیاه در پاییز محصول خوشه ای آن را برداشت می کنند.

 

سماق کیلویی

این میوه پس از خشک کردن، آسیاب و کوبیده می شود و پس از الک کردن و جدا کردن دانه ها قابل مصرف می باشد.

سماق کیلویی بیشتر در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل رشد می کند و از مقاومت خوبی در برابر تغییرات درجه حرارت برخوردار است اما باید به این نکته توجه کرد که این گیاه دماهای پایین تر از منفی شش درجه را نمی تواند تحمل کند و دچار سرمازدگی می شود.

هر چند این گیاه مقاوم باز هم می تواند شاخه های جدید ایجاد کند.

گیاه سماق نورپسند است و برای رشد نیاز به نور کامل دارد و نمی تواند در سایه رشد کند، همچنین نکته مثبتی که می توان در مورد پرورش آن می توان مطرح کرد این است که در برابر آفات و امراض مقاوم است.

 

سماق اعلا

روش های تکثیر درختچه سماق اعلا به صورت پاجوش، کاشت بذر و قلمه و ریزوم می باشد.

از میان روش های مطرح شده، اینطور گفته می شود که بهترین روش پا جوش است که در پاییز یا آخر زمستان پا جوش را با ریشه از گیاه مادر جدا کرده و در گلخانه نگهداری می کنند.

 سپس در اواخر بهار یا اوایل تابستان که سرما پشت سر گذاشته شد، جوانه را در زمین اصلی می کارند.

در صورتی که از روش تکثیر سماق با بذر استفاده شود ابتدا بذرها در آب گرم خیسانده سپس آن ها را در یک دستمال قرار می دهند تا رطوبت آن گرفته شده و خشک شود.

پس از آن بذرها را در یک ظرف حاوی پرلیت و پیت ماس می کارند و به مدت سه تا چهار ماه در جای خشک و خنک نگهداری می کنند، در طول این مدت ۱ سانتی‌ متر از قسمت بالایی مخلوط را مرطوب نگه می دارند.

اهدافم را منطقی کردم و به ثروت رسیدم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟