رازهای احداث باغ گردو در تبریز با نهال گردو پربار

رازهای احداث باغ گردو در تبریز با نهال گردو پربار
رازهای احداث باغ گردو در تبریز با نهال گردو پربار

 ما سعی می‌کنیم در ادامه متن به مواردی اشاره کنیم تا با تبعیت کردن از آنها بتوانید یک باغ مدرن کاملاً اقتصادی و تجاری را احداث کنید. همچنین برای احداث باغ مجبور به صرف هزینه‌های گزاف نباشید، درعوض میزان باردهی و سود دهی باغ شما چند برابر افزایش پیدا کند.

images_1672218843.jpg

دیگران چه می خوانند:

طرح بندی استراتژیک برای احداث باغ گردو

شما زمانی می‌توانید ادعا کنید، توانستید یک باغ گردو مدرن و تجاری را احداث کنید که برخی از طرح بندی‌ها و قوانین را بر روی آن پیاده سازی کنید. با یک زبان ساده تر بخواهیم توضیح دهیم زمانی باغ گردو شما با صرفه خواهد بود که بتوانید به یک برداشت محصول کاملا اقتصادی دسترسی داشته باشید، علاوه بر برداشت بالا هزینه‌های جانبی باغ هم تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند، برای این منظور شما موظف هستید از آخرین قوانین مکانیزه احداث باغ تجاری و حرفه ای اطلاعات لازم را کسب کرده و نسبت به خرید نسل جدید بهترین مرکز نهال گردو اقدامات لازم را انجام دهید.

مزایای مدرنیزه کردن باغ گردو اقتصادی

متاسفانه برخی از کشاورزان سنتی در شهر تبریز و بیشتر شهرهای کشور به دنبال تبعیت از روش‌های سنتی و منسوخ شده باغداری و کشاورزی هستند، همین امر باعث شده تا نه تنها افزایش باردهی در باغ خود نداشته باشند بلکه هزینه‌های جانبی خیلی زیادی نیز به متحمل شوند، علاوه بر آن تاثیرات منفی هم بر روی ذخایر آبی و بافت خاک در طولانی مدت به همراه خواهد داشت.

به خاطر هزار و یک دلیل مهندسین و تکنسین‌های گیاهپزشکی به باغداران کشاورزان توصیه می‌کنند، در جهت کاهش دادن هزینه‌ها و افزایش میزان سوددهی باغ حتماً به مدرنیزه کردن آبیاری و کوددهی باغ به همراه تازه سازی نهال باغ گردوی خود بپردازند. ما سعی می‌کنیم همین هزار و یک دلیل را برای شما مخصوصاً در احداث باغ گردو، بادام و پسته توضیح دهیم تا بفهمید با تازه سازی و خرید نهال اصلاح شده چقدر درآمد سالیانه شما تغییر پیدا خواهد کرد.

دلیل اصلی تمرکز مسئولین بر روی باغ گردو

ولی دلیل اصلی که در چند سال گذشته مسئولین شهر تبریز و همچنین مهندسین نهالستان‌ها تمامی تمرکز خود را بر روی تغییر رویه و زیر ساخت‌های باغ گردو گذاشتند چیست؟ از آنجایی که بخش مهم و بزرگ صادرات غیرنفتی ایران به صادرات گردو و دیگر خشکبار اختصاص پیدا کرده، بنابراین مشخص است ارزآوری از صادرات این محصولات یک روش خیلی مناسب جهت رفع مشکلات اقتصادی محسوب شده و بر عهده کشاورزان عزیز هست. پس هر چه میزان اطلاعات گیاه شناسی آنها افزایش پیدا کند و با رمز و رموز احداث باغ تجاری آشنا باشند، به همان اندازه باعث تولید محصول بهتر با کیفیت و تناژ بالا، در نتیجه باعث افزایش صادرات و ارزآوری مناسب برای کشورها خواهد بود.

نکات مهم در احداث باغ گردو در شهر تبریز

مسلما بیشتر کشاورزان شهر تبریز با مراحل احداث باغ انواع خرید نهال گردو در تبریز ( https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings-tabriz ) آشنایی کامل دارند ما در این مقاله صرفاً می‌خواهیم برخی از نکات و مراحلی که مخصوص احداث باغ تجاری و اقتصادی است را به صورت خلاصه توضیح دهیم. اگر توضیحات کافی نبود در صورت بروز هرگونه سوال و مشکل می‌توانید با شماره ای که در زیر وجود دارد تماس گرفته و به صورت مستقیم با مهندسین کشاورزی مرکز برتر نهال در تماس باشید تا جوابگوی تمامی سوالات شما باشند.

images_1672219364.jpg

  • جمع آوری اطلاعات لازم

در گذشته نه چندان دور کشاورزان است خود را موظف نمی‌دانستند که در مورد بافت خاک خود و همچنین گلیم و نوع آب و هوایی که با آنچه در آن جا احداث شده است اطلاعات لازم آوری کند و همین امر باعث می‌شد تا نهال هایی که خریداری کردند و آنرا کردن ناسازگاری خیلی زیادی داشته باشد متاسفانه همچنان بر پایه نگهداری آن نهال‌ها مصمم بوده و اقدام به تغییر و حذف آنها نمی‌کنند تا جایگزین از نهاد‌های نسل جدید استفاده کنند ولی امروزی توصیه می‌شود تا در اولین مرحله از احداث باغ تجاری حتماً کشاورزان اطلاعات کامل و مفیدی از

  • بافت خاک برای نفوذ ریشه درخت گردو که بصورت عمودی به عمق خاک نفوذ می‌کند.

  • اختلاف دمای روز و شب

  • اختلاف دمای گرمترین روز سال با سردترین روز سال

  • تعداد روزهای آفتابی برای تامین میزان نور خورشید مورد نیاز نهال گردو

  • میانگین دمای هوا در فصل زمستان برای گذراندن نیاز سرمایی درخت گردو

  • تشخیص میزان شیب زمین یا شیب دار کردن زمین جهت باردهی بالا و مانع تجمع آب در سطح زمین

  • آنالیز هایی که چشم ‌مهم‌ترین مراحل برای احداث باغ گردو می‌باشد در این مرحله شما اطلاعات لازم و کافی در مورد عناصر موجود در خاک با خود به دست می‌آورید.

  • استریل کردن خاک باغ قبل از احداث باغ

  • تعیین ارتفاع زمین باغ از سطح دریا که جزو ‌مهم‌ترین اطلاعات برای مسئولین نهالستان می‌باشد چون بر حسب به آن می‌توانند ارقام سازگار نهال گردو در تبریز به کشاورزان پیشنهاد دهند، البته در مورد شهر تبریز کاملا مشخص است که این ارتفاع بالای ۱۴۰۰ متر قرار دارد ولی جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از سازمان مربوطه مختصات خود را به دست بیاورید.

اگر کسانی که پدرانشان باغدار و کشاورز هست، خواهند فهمید که هیچ کدام از اطلاعات فوق برای پدرانشان مهم نبود، ولی امروزی تاکید می‌شود برای افزایش سود دهی و کاهش هزینه‌های جانبی شما موظف هستید تا این اطلاعات را جمع آوری کنید.

نقشه برداری و تأسیس سیستم آبیاری قطره و مکانیزم‌های جدید

از دیگر رمز و رازهای موفقیت کشاورزان تبریزی برای احداث باغ مدرن نقشه برداری قبل از کاشتن نهال هست، این را مطمئن باشید کاشتن نهال گردو به صورت دیمی هیچ تاثیر و بازخوردی برای شما نخواهد داشت. با کمک گرفتن از مهندسین کشاورزی شما می‌توانید محل دقیق استقرار هر کدام از درختان گردو، گرده افشان‌ها و بادشکن‌ها را مشخص کنید. حتماً قبل از کاشت نهال سیستم آبیاری نوین را راه اندازی کرده و میزان رطوبت خاک را برای کاشت نهال آماده کنید.

images_1672218885.jpg

تهیه ارقام مقاوم نهال گردو و کاشت اصولی آن

کشاورزان عزیز شهر تبریز برای خرید نهال گردو در تبریز می‌توانند به نهالستان‌های بزرگ و معتبر مراجعه کنند، ولی مراجعه حضوری باعث اتلاف وقت، انرژی و هزینه می‌شود. از این رو توصیه شده تا جهت خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده به صورت اینترنتی به سایت نهالستان گردو در تبریز مراجعه کرده و مستقیماً از نهالستان‌های تولیدی این نهال‌ها را خریداری کنید، چون تاثیر خیلی زیادی بر روی قیمت نهال گردو در تبریز خواهد داشت.

از ارقام مقاوم و اصلاح شده می‌توان به نهال گردو ژنوتیپ پالیز اشاره کرد، این نژاد با باردهی ۱۰ تن گردو خشک در هکتار بهترین عملکرد را در بین نهال‌های گردو دارد، علاوه‌ بر آن این رقم دیرگل هست به طوری که بعد از برج دو به گلدهی می‌رسد و در برابر سرمای بهاره در امان هست، این گردو پاکوتاه هم بوده و تا ارتفاع ۴ الی ۵ متر رشد می‌کند، از بابت چیدن گردو برای باغداران بهتر خواهد بود.

مراکز معتبر و مجوز داری که در شهر تبریز اقدام به فروش نهال گردو کردند جهت جلب رضایت کشاورزان و باغداران این محصولات به صورت تضمین قیمت و تضمین کیفیت با ارائه کارت گارانتی دو ساله همچنین خدمات پس از فروش که ‌مهم‌ترین آنها مشاوره آنلاین رایگان برای کشاورزان این را در نظر گرفته، همچنین نهال‌های گردوی پیوندی و با کیفیتی را عرضه می‌کند که طبق آخرین استانداردها و قوانین صنعت گیاهپزشکی تولید تا به بازار عرضه شده است.

در صورت بروز هرگونه مشکلی شما می‌توانید با شماره تماس‌های زیر تماس گرفته و اطلاعات لازم به کسب کنید.

تماس:

09141832393

09144501003

رازهای احداث باغ گردو در تبریز با نهال گردو پربار

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟