معرفی انواع یراق آلات

معرفی انواع یراق آلات
معرفی انواع یراق آلات

 صنعت چوب و نجاری یکی از بزرگترین صنایع در زمینه ساخت لوازممنزل، ادری، دکوراسیون و هنری می‌باشد که فعالین این صنعت برای تولید به ابزار و یراق آلات مختلفی نیاز دارند. همه با لوازم اولیه ای همچون اره دستی، رنده نجاری، چکش و میخ آشنا هستیم اما برای تولید یک محصول با کیفیت و مقاوم باید از ماشین و ابزارآلات پیشرفته استفاده نمود و برای بالا بردن کیفیت کار باید یراق آلات زیبا و مقاومی را انتخاب نمود. تولید کابینت و کمد یکی از رایج ترین تولیدات صنایع چوب است و علاوه بر این از یراق آلات در زمینه تولید انواع ظروف، صندوقجه، کیف، کفش، لباس و... استفاده می‌شود.

یراق آلات کابینت سازی

در قسمت ابتدایی مقاله گفته شد که برای تولید کمد و کابینت از یراق آلات زیبا و با کیفیت باید استفاده شود. یراق آلات کابینت سازی به چند گروه مختلف از قبیل جک، پایه، دستگیره، لولا و... تقسیم می‌شوند که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم به انواع دستگیره کابینت که هم اکنون با نازلترین قیمت و به صورت فروش ویژه در چوبینر به عرضه می‌شوند، بپردازیم. دستگیره شاید پیداترین بخش از کابیت و کمد باشد که نقش مهمی در زیبایی کار دارد.

دیگران چه می خوانند:

دستگیره کابینت

همان طور که ذکر شد دستگیره نقش مهمی در زیبایی کابینت و کمد ایفا می‌کند و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. کابینت از بخش های مختلفی چون کشو و درب های بزرگ تر تشکیل شده است و تولید آن نیز بر اساس دکور منازل انجام می شود. دکور و سبک دکوراسیون به صورت مدرن یا کلاسیک طراحی می‌شود و این دو سبک بسیار متفاوت هستند که برای ساخت کابین و کمد به این سبک باید شکل ظاهری دستگیره را نیز در نظر گرفت. دستگیره کابینت بر اساس شکل ظاهری به  دو گروه مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شود و علاوه بر دستگیره های خطی از دستگیره های دکمه ای و تک پیچ نیز می‌توان برای کشوی کمد و کابینت استفاده نمود. یک نکته مهم دیگر در انتخاب دستگیره فاصله پیچ تا پیچ سوراخ های دستگیره است که باید متناسب با ارتفاع درب یا عرض کشو انتخاب شوند.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت کلاسیک

سبک کلاسیک یک سبک پرطرفدار در طراحی دکوراسیون منازل و کافی شاپ ها می‌باشد که بسیار پر زرق و برق و شلوغ است به این صورت که در تولید لوازم از طرح های شلوغ با نقش و نگار بسیار زیاد و پیچیده استفاده می‌کنند و برای کابینت های استفاده شده در این منازل باید از دستگیره کابینت کلاسیک با طرح و نقش های شلوغ و کار شده استفاده کرد. معمولا از طرح ههای پتینه و رنگ های طلایی، زیتونی و مسی برای این مدل کابینت ها استفاده می‌شود.

دستگیره کابینت مدرن

سبک مدرن یکی دیگر از سبک های امروزی در دکوراسیون منازل است که بسیار ساده بدون نقش و نگار و طرح های شلوغ می‌باشد. این مدل سبک دارای کابینت های بدون طرح و نقش است و بهترین انتخاب خرید دستگیره کابینت مدرن است که بسیار ساده هستند و به صورت خطی و در رنگ های نقره ای، سفید و مشکی تولید می‌شوند.

انواع یراق آنتیک

یراق آنتیک  با توجه به کاربردی که دارند از تنوع بالایی برخوردار است و تنوع آن ها باعث می‌شود یراق ها متناسب با سلیقه هر شخص استفاده گردند. یراق کیف، کفش، ظروف، جعبه، قاب عکس و لباس به دسته بندی های متفاوتی مانند استوپر لباس، سر منگوله، حلقه کیف، مدبر، قفل خرچنگی، لولا آنتیک، دستگیره آنتیک، چفت انتیک و… تقسیم می‌شوند. هر یک از این یراق آلات کاربردهای متفاوتی دارند که با توجه به نوع لباس، کیف، کفش، قاب، جعبه، ظروف و... انتخاب می‌شوند.

مدبر کیف

یک نمونه دیگر از یراق آلات کیف مدبر نام دارد. مدبر در واقع یک را بط بین حلقه کیف و بند کیف است. از مدبر کیف در تولید انواع کیف دوشی، ساک و… استفاده می‌شود. مدبر به صورت پلاستیکی و فلزی تولید می‌شود و از لحاظ سایز نیز در ابعاد و اندازه های متنوع متناسب با سایز کیف و ساک تولید می‌شود.

حلقه کیف

حلقه کیف یکی دیگر از یراق آلات کیف است که به صورت مستطیل، دایره، مثلث با اندازه و قطر و ضخامت متنوع تو لید و عرضه می‌شود که این مدل یراق نیز متناسب با سایز و مدل کیف و ساک قابل انتخاب است. حلقه کیف به صورت پلاستیکی و فلزی نیز تولید می‌شود که مطابق هر سلیقه ای قابل انتخاب است.

سرمنگوله

منگوله یکی از بخش های تزیینی و دکوری در لباس، کیف و کفش است که برای زیباتر شدن آن بهتر است از سرمنگوله استفاده شود. سرمنگوله به صورت فلزی، پلاستیکی، شیشه ای و… تولید می‌شود که علاوه بر جنس از لحاظ رنگ نیز با یکدیگر متفاوت هستند و طبق طرح، مدل و سبک لباس قابل انتخاب هستند.

لولا آنتیک

لولا یکی از یراق الات مهم در ساخت و اتصال درب به بدنه می‌باشد که نقش مهمیدر باز و بستن درب پنجره، جعبه، صندوق و... دارد. برای تولید جعبه های آنتیک فانتزی، جعبه تخته نرد و شطرنج، جعبه جواهرات و... از لولا آنتیک که در مدل های مختلف پروانه ای، لولا مخفی، لولا پاشنه و... تولید می‌شود، استفاده می‌کنند.

دستگیره آنتیک

در ساخت ظروف، سینی، جعبه، صندوق و... به دستگیره احتیاج می‌باشد. دستگیره انتیک نمونه ای از دستگیره های فانتزی است که در تولید این موارد به کار می‌رود. دستگیره آنتیک به صورت تک پیچ، دو پیچ، آویزی و ... تولید می‌شود.

 قیمت یراق آلات

با توجه به این که یراق الات از تنوع بالایی برخوردار هستند از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت می‌باشند لذا جهت اطلاع از قیمت به وبسایت چوبینر مراجعه نمایید یا با شماره تلفن های زیر تماس برقرار نمایید.

choobiner.ir

09021235626

معرفی انواع یراق آلات

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟