ذوب آهن اصفهان | فاطمه باقری

ذوب آهن اصفهان رکورد دار مجموعه های صادراتی کشور شد

ذوب آهن اصفهان رکورد دار مجموعه های صادراتی کشور شد
کدخبر : 67879

نشست دکتر کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درحاشیه ششمین نمایشگاه اکسپو و توانمندی‌های صادراتی بامحوریت اقتصاد مقاومتی و رشد تولید و عملکرد مثبت با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصداقتصادی، کوهی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: ذوب آهن اصفهان به دنبال تولیدات باکیفیت است و ارائه زغال سنگ باکیفیت با حداکثر ظرفیت برای تامین تولیدات شرکت ذوب آهن را پذیرا هستیم.

وی بیان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان سال گذشته چالشی برای حمل و نقل داشت که با یکی از شرکت های حمل و نقل مپنا قراردادی در اسفندماه بسته شد که با این توافقنامه فعالیت ها مضاعف خواهد شد و توسعه در این محور را شاهد خواهیم بود.

در سال گذشته بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات  از ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاده و درحال حاضر با وجود تحریم‌ها با ۲۰ کشور دنیا مراودات تجاری و قرارداد داریم و در راستای سیاست ها و استراتژی های دولت در بخش‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی که برقرار شود ذوب آهن اصفهان با آن مجموعه همکاری خواهد کرد و برای توسعه اقتصاد تلاش می‌کنیم.

کوهی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان اولین صادر کننده در شرکت‌های زیرمجموعه شستا هست و جزو ۱۰ شرکت برتر صادراتی در جمهوری اسلامی ایران بشمار می آید.

تمام عواملی که به افزایش صادرات و تولید کمک می‌کند در سال جدید مدیریت خواهیم کرد که در پایان هرفصل در صورت‌های مالی به اطلاع سهام داران و بازار سرمایه می گذاریم.

وی گفت: در زمینه پروژه های توسعه ای ، پلنت اکسیژنی، پروژه LF3 در مرحله تست سرد هست که در آینده نزدیک افتتاح می شود، پروژه تصفیه خانه مرکزی با مپنا درحال انجام هست که تا پایان شهریور و در نیمه دوم‌سال به تست سرد می‌رسد که با پس‌آب اصفهان عملیاتی می شود، پروژه‌ی LF1 که تا پایان ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید برای کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید است، پروژه خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان که صرفا برای صنعت، شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت فولادمبارکه هست که در این پروژه ۲۱ درصد سهام برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و بخشی از نیاز آب را برطرف خواهد کرد و تا خرداد سال آینده خط انتقال به اصفهان انجام خواهد شد.

ذوب‌ آهن اصفهان سعی می‌کند در زمینه خوراک، تولید و اصلاح کارهای بنیادی انجام دهد و تا سال ۱۴۰۵ برای توسعه تولید و کاهش قیمت تولید و بهره‌بری بیشتر اهداف و عملکردهای زیادی برنامه‌ریزی شده است.

کوهی گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان در سال گذشته موفق شد تا یک میلیون تن از معدن ققنوس استخراج کند. البته در سال جاری با وزارت صمت و ایمیدرو در مذاکره هستیم تا برداشت از این معدن را به یک و نیم میلیون تن برسانیم. در حوزه زغال سنگ نیز شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان سهامدار معادن زغال سنگ البرز شرقی و سوادکوه محسوب می‌شود و افزایش تولید در این معادن را برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است و قصد داریم به حوزه صنعت ساختمان ورود کنیم. استفاده از تیرآهن‌های تولید شرکت ذوب‌آهن باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، بهبود سرعت احداث و کاهش بهای تمام‌شده می‌شود. امید است در سال جدید با تلاش پولادمردان ذوب آهن و مشارکت مردمی به رشد تولید مورد نظر برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه