هلدینگ غدیر

هلدینگ غدیر اولین مشتری کنسرسیوم ساخت کشتی تماما ایرانی

هلدینگ غدیر اولین مشتری کنسرسیوم ساخت کشتی تماما ایرانی
کدخبر : 67878

مدیرعامل هلدینگ غدیر از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در قالب یک کنسرسیوم متشکل از سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رصد اقتصادی، مهدی عبوری در حاشیه برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴، گفت: در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردم است گروه سرمایه‌گذاری غدیر مبتکر انجام کار بسیار بزرگی در ایران شد. سه مجموعه بزرگ کشتی‌سازی جمهوری اسلامی ایران با نام‌های صدرا، دریابندر و ایزوایکو را در قالب یک کنسرسیوم با یکدیگر هم‌پیمان شدند تا از این ببعد ساخت کشتی‌های کاملا ایرانی توسط متخصصین بومی و مهندسین جوان کشور انجام بگیرد. 

وی افزود: مجموعه هلدینگ حمل‌ونقل غدیر به عنوان سفارش‌دهنده ساخت کشتی به این کنسرسیوم است و ان شاءالله بتوانیم خدمات موردنیاز این بخش را به نحو احسنت به انجام برسانیم.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر درباره هزینه‌های ساخت کشتی‌ها، تاکید کرد: شرکت‌های چینی در این حوزه پیشتاز هستند و سفارش هر کشتی که در حال حاضر انجام پذیرد برای سال ۲۰۲۸ زمان تحویل خواهد داشت. در کنسرسیومی که اکنون تفاهم‌نامه آن منعقد شده اعضا متعهد شدند تا حداکثر تا ۳۶ ماه آینده اولین سفارش را که توسط گروه سرمایه‌گذاری غدیر انجام شد، تحویل دهند. هزینه نیز براساس سایز، کلاس و مدل کشتی در عقد قرارداد مشخص می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه