راهنمای خرید انواع توری فلزی (توری پرسی،گابیون، مرغی و حصاری)

راهنمای خرید انواع توری فلزی (توری پرسی،گابیون، مرغی و حصاری)
راهنمای خرید انواع توری فلزی (توری پرسی،گابیون، مرغی و حصاری)

توری فلزی نوعی توری فولادی است که از بافتن سیم و کشش ورق های فولادی ایجاد می شود. سیم مورد استفاده در ساخت این توری ها ساده و آجدار است. در واقع توری فلزی به دو صورت ورق (غیر قابل انعطاف) و رول تولید و در بازار عرضه می شود. اندازه چشمه و ضخامت سیم بسته به نوع کاربرد متفاوت است. یکی از مهمترین جنبه های این توری ها مقاومت خوب آنها در برابر خوردگی است که بستگی به تعداد عناصر کربنی در شبکه دارد.

 

دیگران چه می خوانند:

توری فلزی انواع مختلفی دارد و بر اساس نحوه ساخت توری، اندازه فنر و اندازه سیم مورد استفاده طبقه بندی می شوند. این انواع در زیر توضیح داده شده و شامل موارد استفاده از هر یک می شود:

  • توری گابیون
  • توری جوشی یا مش
  • توری پرسی
  • توری حصاری
  • توری مرغی
  • توری سرندی
  • توری فرنگی

 

توری گابیون :

گابیون نوعی توری شش ضلعی است که از فولاد ضد زنگ و گالوانیزه ساخته شده و برای جلوگیری از ریزش سنگ در جاده ها استفاده می شود. همچنین توری گابیون یا توری سنگی نوعی قفس است که با موادی مانند سنگ، بتن، ماسه یا خاک پر شده و برای تثبیت شیب و محافظت در برابر فرسایش در ساختمان سازی استفاده می شود. انواع مختلف توری گابیون در سازه های مهندسی مختلف ساخته و استفاده می شود.

 

توری گابیون چیست؟

در واقع اصل کلمه گابیون ایتالیایی است و معنای آن به جعبه یا قفس فلزی پر از سنگ یا مواد دیگر خلاصه شده است. به همین دلیل شبکه های فلزی که برای جلوگیری از سر خوردن قطعات سنگ در کنار یکدیگر قرار می گیرند، شبکه های گابیونی نامیده می شوند. روش کار به این صورت است که مصالح ساختمانی داخل گابیون گیر می کند و این مشکل احتمال ریزش و از بین رفتن سازه های سنگی را از بین می برد زیرا استحکام گابیون به دلیل شبکه سنگی خوب است.

ساختار اصلی توری گابیون از مفتول گالوانیزه به صورت توری تشکیل شده است که بافته شده و فضای باز را به جا می گذارد. این ساختار محدود را می توان به راحتی با سنگ، شن یا مواد دیگر پر کرد. توری گابیون دارای مقاومت فشار بالا، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر سایش و جابجایی خاک می باشد و در بسیاری از پروژه ها مانند حفاظت از ساحل، کنترل سیل و ساخت دیوارهای حائل فشرده سازی خاک مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای توری های گابیون می توان به استفاده بهینه از مصالح بومی، تنوع طراحی و ظاهر و همچنین امکان تعمیر و بازسازی آسان اشاره کرد.

جالب اینجاست که با وجود اینکه یک توری سیمی است، توری گابیون بسیار انعطاف پذیر است. هر توری گابیون مانند یک سبد مونتاژ شده با هم عمل می کند و با سنگ های نامنظم، متمایز و ناهموار پر می شود. در نتیجه با سازه های مستحکم، بادوام و انعطاف پذیر مواجه هستیم. جالب است بدانید که این امر علاوه بر مقاومت سازه ای می تواند از فرسایش خاک جلوگیری کند.

 

شکل توری گابیون چیست؟

شکل توری گابیون مانند توری مرغ شش ضلعی یا لانه زنبوری است اما از نظر جنس، ساخت و ضخامت مفتول متفاوت است و در مقابل شکستگی برای مقاومت در برابر نیروهای متقابل بسیار خوب است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این محصول از فلزاتی ساخته شده است که در برابر فرسایش و شکست مقاومت بالایی دارند و این مورد باعث افزایش طول عمر گابیون ها می شود. به طور کلی استفاده از گابیون در مواردی که توری باید نیرو یا فشار زیادی را تحمل کند رایج است.

 

توری مش یا توری جوشی

توری مش یا توری جوش داده شده با استفاده از سیم های فلزی که در فواصل مساوی در هم آمیخته شده اند جوش داده می شود تا یک مانع ایجاد شود.

توری جوش داده شده برای پروژه های کوچک و بزرگ استفاده می شود. به عنوان مثال، ایمنی ساختمان های بتنی را افزایش می دهد.

مش جوش داده شده به عنوان یک هسته مقاومتی برای بتن عمل می کند. بتن در نهایت شکننده می شود و متلاشی می شود، اما مش عمر بتن را تا حد زیادی افزایش می دهد.

علاوه بر این، این مش برای پارتیشن های موقت یا دائمی ایده آل است.

بسته به کاربرد، انواع و سبک های مختلف توری جوش داده شده را می توان تولید کرد. با توجه به فرآیند جوشکاری و انواع مواد به کار رفته در ساختار آن، این شبکه های جوشکاری را به چند دسته تقسیم می کنیم.

 

 

انواع توری مش

مش گالوانیزه

گالوانیزه کردن را می توان قبل یا بعد از تهیه توری انجام داد. پس از جوشکاری، شبکه در حمام فلز روی مذاب غوطه ور می شود. روی به سطح سیم می چسبد و آن را کاملا می پوشاند تا از زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند.

توری مشبک فلزی استیل

این نوع توری از جوشکاری فولاد ضد زنگ با نقاطی که به هم متصل می شوند و یک توری فلزی یکنواخت را تشکیل می دهند ساخته می شود.

این نوع مش استحکام و طول عمر بالایی را فراهم می کند.

مش فولاد ضد زنگ ظاهری یکنواخت دارد. این یکی از محبوب ترین الگوهای مش است.

 

توری پرسی

توری پرسی یکی از محصولات مفتولی است که کاربردهای فراوانی دارد. گاهی اوقات از این محصول به عنوان پرس حصاری و همچنین فنس توری یاد می شود. این نوع توری دارای فنرهای مربع و مستطیل است و به همین دلیل شبیه توری های جوشی است. تلاقی سیم های مورد استفاده در این نوع توری به گونه ای است که نخ ها و بازوها به هم بافته می شوند. نوع بافت این محصول به گونه ای است که باعث استحکام و ثبات و در عین حال انعطاف توری می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های توری پرسی این است که در برابر ضربه، فشار، سرما و گرما بسیار مقاوم است.

اندازه و شکل مفتول مورد از 2 تا 6 میلی متر متغیر است و از نظر ظاهری انعطاف پذیر و دارای روکش نرم هستند.

 

مشخصات توری پرسی

 

از مهمترین مشخصات فنی توری پرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس سیم: فلز، آهن یا گالوانیزه

طول سیم: 3-6 میلی متر

اندازه توری فنری: 2 تا 8 سانتی متر

محدوده ارتفاع: 1 تا 4 متر

عرض: تا 2 متر

 

کاربرد توری پرسی

توری پرسی به دلیل بافت و استحکامی که دارد می تواند در موارد مختلف استفاده شود. از مهمترین کاربردهای این توری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظ درب و پنجره
  • ساخت قفس حیوانات
  • دور مزارع، باغ ها و مزارع کشاورزی حصار بسازید
  • نصب و راه اندازی سیستم های گرمایشی
  • قابل استفاده در صنایع شیمیایی، صنعت نفت، صنایع پزشکی و متالورژی
  • ساخت پانل های سه بعدی
  • تقویت بتنی پی کف و دیوارها

 

توری حصاری :

توری حصاری یکی از مهم ترین مواد محافظی است که برای ایجاد موانع و نرده ها استفاده می شود. با توجه به اینکه این محصول در اشکال و مواد مختلفی تولید و عرضه می شود، قیمت آن نیز متفاوت است.

 

مشخصات فنی حصار یا توری حصاری

فنس یا توری حصاری دارای مشخصاتی است که مشتری با کمک او و با توجه به نیاز خود آن را تهیه می کند. برای ساخت حصار از روش های دستی و مکانیکی استفاده می شود، ارتفاع فنس معمولا از نیم متر تا سه متر در نظر گرفته می شود. بنابراین مشتری می تواند بر اساس نیاز خود به راحتی آن را خریداری کند. سیم مورد استفاده برای بافتن فنس معمولا بین 2 تا 4.75 تنظیم می شود. اگر می خواهید وزن فنس را بدانید به قطر مفتول و اندازه چشمه آن توجه کنید. زیرا بسته به این موارد وزن آن نیز تغییر می کند. نوع مورد استفاده برای سیم فولادی گالوانیزه است. اگر به دنبال یک توری حصاری خوب هستید، یکی را انتخاب کنید که از مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده باشد. زیرا سیم گالوانیزه سرد کیفیت پایینی دارد و مقاومت کمی در برابر زنگ زدگی دارد.

کاربرد توری حصاری

از کاربردهای حصار باغ یا توری حصاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· محافظ روی دیوار

حصار دور باغ

حصارهای اطراف مراکز مهم

· تعطیلی مراکز صنعتی و نظامی

· قفس برای حیوانات

· ایجاد حفاظ ایمنی برای جلوگیری از سقوط کارگران

توری مرغی :

توری مرغ چیست؟

توری مرغی یک حصار همه کاره است که در سراسر جهان استفاده می شود و در دسترس است. این گونه توری ها به اشکال مختلفی ساخته می شوند، از سیم سخت با سوراخ های کوچک گرفته تا مش های انعطاف پذیر با سوراخ های بزرگ در کارخانه ها یا کارگاه های کوچک. ابتدا از این محصول صنعتی برای نگهداری حیوانات در یک منطقه خاص استفاده می شد. اما با گذشت زمان فواید و کاربردهای آن بر همگان آشکارتر شد و امروزه شاهد استفاده از آن در ساخت و ساز و سایر صنایع و همچنین استفاده عموم هستیم. به عبارت دقیق تر و برای پاسخ به این سوال که توری مرغی چیست، می توان گفت که توری مرغی یک توری فولادی گالوانیزه مقاوم در برابر آب و هوا است.

رایج ترین انواع مرغ در بازار عبارتند از:

  • توری پلاستیکی
  • توری گالوانیزه سرد
  • توری گالوانیزه گرم

 

تفاوت های زیادی بین این سه توری وجود دارد، به عنوان مثال توری مرغ گالوانیزه گرم از کیفیت بالاتری نسبت به توری گالوانیزه سرد برخوردار است و توری گالوانیزه گرم نیز سنگین تر از توری گالوانیزه سرد است. بنابراین قدرت بیشتری دارد و می توانید از آنها برای کارهای ساختمانی استفاده کنید. توری های گالوانیزه مقاومت خوبی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارند و می توانند در شرایط مختلف بدون خوردگی مقاومت کنند. در مناطق شمالی کشور بیشتر مردم از توری گالوانیزه گرم استفاده می کنند زیرا به خوبی با شرایط آن منطقه سازگاری دارد و سال ها دچار خوردگی نمی شود. همچنین سرعت استفاده از توری های مرغ گالوانیزه سرد و گرم بیشتر است و در هر شرایطی می توان از آن به خوبی استفاده کرد. وزن کم آنها حمل و نقل آن را در دور و نزدیک آسان می کند.

رایج ترین موارد استفاده از توری مرغی عبارتند از:

  • نرده برای نگهداری انواع حیوانات و پرندگان
  • حصارکشی برای مراقبت از گیاهان مختلف
  • از دیوارها و ستون ها می توان به عنوان سیمان استفاده کرد.
  • قابل استفاده برای سیمان کاری یا گچ کاری سقف
  • می توان از آن برای ساخت سرامیک استفاده کرد
  • قابل استفاده برای کاشی کاری
  • می توان از آن برای حصار کشی در سایت های ساختمانی استفاده کرد.

     

توری فرنگی

توری فرنگی نوع دیگری از مفتول مرغی است که معمولا از سیم گالوانیزه مرغوب ساخته می شود. دلیل محبوبیت توری فرنگی این است که در مقایسه با توری مرغ سنتی دوام و کیفیت بالاتری دارد. توری فرنگی می تواند شرایط محیطی مانند رطوبت و خشکی را تحمل کند و از همه مهمتر گفته می شود که ضد زنگ است و استحکام بالایی دارد. توری فرگی را می توان با محصولات مختلفی پوشاند. سیم گالوانیزه ای که برای ساخت توری استفاده می شود معمولاً در کارخانه با روی پوشانده می شود تا از شرایط جوی مختلف و خوردگی محافظت کند.

توری سرندی

توری سرندی نوعی توری فلزی است که از در هم تنیدن سیم های نازک ساخته می شود.

به طور کلی استایل این نوع توری بسیار نزدیک به لباس است. بین سیم هایی که برای ساخت این محصولات استفاده می شود، فضاهایی به نام فنر یا سوراخ وجود دارد. فونت ها به صفحه Serandi اجازه می دهند موارد مختلف را فیلتر و مرتب کند.

 

این نوع توری به دلیل وجود سوراخ یا فنر بین سیم ها انعطاف پذیر است. این ویژگی به آن اجازه می دهد تا در موقعیت های مختلف استفاده شود.

سیم هایی که برای ساخت این طناب ها استفاده می شود معمولاً ترد هستند. چین دار بودن سیم ها باعث مقاومت بیشتر شبکه سرندی می شود و همین ویژگی آن را برای استفاده در صنایع مختلف به ویژه عمران و ساخت و ساز مناسب می کند.

با توجه به اینکه کاربرد اصلی این محصول غربالگری انواع مخلوط های ناهمگن است، لازم است ابعاد فنرها یکسان باشد. به همین دلیل سازندگان آن در طی مراحل ساخت، سیم ها را به هم جوش می دهند تا فنرها به یک اندازه باشند.

شما می تواید جهت مشاوره و خرید مفتول و انواع محصولات مفتولی به سایت مفتول سر بزنید و قیمت تمام تولید کندگان کشور را با هم مقایسه کنید.

 

راهنمای خرید انواع توری فلزی (توری پرسی،گابیون، مرغی و حصاری)

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟