اثرگذاری فوق‌العاده بازی‌های کریپتویی در پیشرفت شبکه تون

همستر کامبت، تپ‌سواپ و نات‌کوین پیشتازان عرصه بازی‌های کسب درآمد تلگرامی هستند. این بازی‌ها می‌توانند نقش موثری در رشد تون‌ها در دنیای بلاکچین ایفا کنند.
اثرگذاری فوق‌العاده بازی‌های کریپتویی در پیشرفت شبکه تون

بازی‌های کسب درآمد یا به اصطلاح «ضربه بزن و درآمد کسب کن» (tap-to-earn) یا «بازی کن و درآمد کسب کن» (play-to-eran)، به دلیل آینده پردرآمدی که برای کاربران پیش‌بینی و تبلیغ می‌کنند، این روزها به بازی‌های پرطرفدار فضای مجازی تبدیل شده‌اند. قابلیت اتصال این بازی‌ها به بلاکچین‌های ارزهای دیجیتال جذابیت آنها را دوچندان می‌کند.

تون (TON) یکی از این بلاکچین‌ها است که با بازی‌های کسب درآمد تلگرامی از قبیل همستر کامبت، تپ‌سواپ و نات‌کوین مرتبط است و گفته می‌شود این بازی‌ها در رشد شبکه تون موثر هستند. قیمت همستر کامبت با اینکه هنوز به‌صورت رسمی در صرافی‌ها عرضه نشده است، در پری مارکت‌ها در حال بالا و پایین شدن است. تپ‌سواپ نیز به‌زودی قرار است قیمت‌گذاری شود و نات‌کوین در تاریخ 16 مه 2024 در فهرست رسمی صرافی‌ ارز دیجیتال قرار گرفت و هم‌اکنون خرید و فروش می‌شود.

دیگران چه می خوانند:

پیشتازان عرصه تون‌کوین

در ادامه این مطلب، تاثیر سه بازی تپ ‌سواپ، همستر کامبت و نات‌کوین را در رشد شبکه تون کوین بررسی خواهیم کرد.

تپ ‌سواپ

تپ ‌سواپ یکی از بازیکنان قدرتمند در عرصه بازی‌های کریپتویی است. این مینی‌اپ به کاربران اجازه می‌دهد با انجام فعالیت‌های مختلف درون بازی، سکه‌های TAPS به دست آورند. بازیکنان باید تلاش کنند که حداکثر تعداد سکه را با استفاده از ربات درون بازی و استخراج جمع کنند.

از عوامل اصلی محبوبیت بازی تپ ‌سواپ، سادگی و قابلیت دسترسی آسان آن است. وعده پاداش‌های واقعی که از طریق ایردراپ‌های آینده و رویدادهای عرضه توکن به کاربران داده می‌شود، باعث شد تا تعداد بازیکنان تپ‌سواپ تا اوایل جولای سال 2024 به بیش از 60 میلیون نفر برسد.

قیمت تپ سواپ

همستر کامبت

معروف‌ترین مثال بازی‌های کریپتویی، بازی جدید و پرطرفدار همستر کامبت است که توانست در زمان کوتاهی یک رشد بی‌سابقه را تجربه کند. تا 9 جولای تعداد کاربران این بازی به بیش از 250 میلیون نفر رسیده است، در حالی که یک هفته قبل از آن آمار کاربران چیزی حدود 239 میلیون گزارش شده بود.

این رشد سریع علاقه‌مندان نشان از محبوبیت بالای این بازی دارد. علت اصلی جذب این حجم کاربر، یقینا امکان کسب درآمد از آن است. به‌خصوص بعد از رشدی که نات‌کوین داشت و توانست راه خود را در لیست قیمت لحظه ای ارز دیجیتال باز کند، تصور می‌شود که همستر کامبت نیز سرنوشت مشابهی داشته باشد.

قیمت همستر کامبت

افزایش سریع کاربران همستر کامبت توجه مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف را به خود جلب کرد. او در کانال خود، از پتانسیل بالای همه‌گیری این بازی تعریف کرد و آن را برای شناساندن مزایای استفاده از بلاکچین‌ها به تعداد بیشتری از مخاطبان موثر دانست. وی می‌نویسد:

«همان‌گونه که چند ماه پیش گفتم، موج جدیدی از مینی اپ‌ها در تلگرام در راه است و همستر کامبت در حال حاضر پیشتاز آنها است. رشد شگفت‌انگیز مخاطبان این بازی نشان از پتانسیل بالای مینی‌اپلیکیشن‌های تلگرام در انتشار وسیع و همه‌گیر شدن آن دارد. به‌زودی تیم همستر، توکن خود را در شبکه تون لیست خواهد کرد که باعث معرفی مزایای بلاکچین به صدها میلیون نفر می‌شود. عصر جدیدی در حال آغاز است و ما شاهد لحظه‌ی ورود به آن هستیم.»

در حالی که تاریخ دقیق عرضه توکن همستر کامبت هنوز تایید نشده است، صرافی‌های بزرگی چون بای‌بیت همستر را در پلتفرم فهرست معاملات پیش از عرضه یا پری مارکت قراد داده‌اند. داده‌های بای‌بیت نشان می‌دهد که کف قیمت همستر کامبت حداقل 0.001 دلار، با آخرین قیمت معامله 0.2 دلار خواهد بود.

نات‌کوین

نات‌کوین اولین پروژه موفق از بازی‌های تپ تو ارن بود. شاید بتوان گفت که موفقیت تپ‌سواپ و همستر کامبت مرهون رشد سریع نات‌کوین است. نات‌کوین که در ژانویه ارائه شد، به سرعت توانست جامعه 35 میلیونی از بازیکنان را به خود جذب کند و تعداد کاربر فعال روزانه آن چیزی حدود 6.5 میلیون نفر بود. مکانیسم کلاسیک ضربه بزن و به درآمد برس، همراه با انجام دستورالعمل‌های بازی و درگیر شدن با ربا‌ت‌ها و پیشرفت‌های درون بازی، اثبات کرد که روش موفقی در جذب مخاطب است.

قیمت نات کوین

قیمت نات‌کوین از ابتدای عرضه تاکنون نوسانات زیادی را تجربه کرده است. بالاترین قیمت ثبت شده برای این توکن تا به این لحظه چیزی در حدود 0.014 دلار بوده است و در حال حاضر با قیمت تقریبی 0.011 دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌شود.

چگونه موفقیت نات‌کوین راه را برای پروژه‌های نوآورانه بلاکچین هموار کرد؟

مغزهای متفکر پشت پروژه نات‌کوین به رهبری مدیر عاملشان، ساشا پلاتوینوف، برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای گسترش این پلتفرم دارند. در اواخر ژوئن سال 2024، پس از سوزاندن تعداد قابل‌توجهی توکن، نات‌کوین از همکاری خود با ساین (Sign) و وان‌اینچ (1inch) در راه‌اندازی پروژه مثلث (Triangle) خبر داد.

مثلث یک انجمن سازنده و برنامه شتابدهی است که هدف آن حمایت از توسعه‌دهندگانی است که پروژه‌های خود را برای رسیدن به یک میلیارد کاربر مقیاس‌پذیر می‌کنند. این انجمن با فراهم کردن منابع ضروری، راهنمایی‌های لازم و با در اختیار داشتن جامعه‌ای از سازندگان مجرب، به دنبال این است که رشد پروژه‌های جدید و قدیمی در اکوسیستم تلگرام و تون را هر چه بیشتر میسر کند.

بینش مثلث، از شتابدهی صرف فراتر می‌رود. این شرکت قصد دارد فضایی اشتراکی ایجاد کند که در آن سازندگان همفکر بتوانند دست به نوآوری زده و آینده اکوسیستم تون را پیش ببرند.

این برنامه درصدد این است که میلیون‌ها نفر را به وب3 متصل کرده و شکاف بین وب2 و وب3 را از طریق برنامه‌های کاربردی مخاطب‌پسند از بین ببرد. این هدف بلندپروازانه، از پایگاه بزرگ کاربران تلگرام و یکپارچه‌سازی بی‌نقص رمز ارزها بهره می‌برد و از آن به‌عنوان یک کاتالیزور برای پذیرش گسترده در میان مخاطبان خود استفاده می‌کند.

کریل مالِف از شرکای پلتفرم اوپن (Open) می‌گوید: «پروژه مثلث ذاتا از موفقیت نات‌کوین به وجود آمده و تکامل پیدا می‌کند. در عین حال ارزش و تعامل معنادارتری برای پایگاه کاربر آن به ارمغان می‌آورد. این پیشرفت در نزدیک شدن به آینده وب3 و آوردن آن به زمان حال موثر است. موفقیت نات‌کوین و سایر پرو‌ژه‌هایی از این دست که مورد توجه کاربران قرار گرفته و آنها را درگیر می‌کند، نشان می‌دهد که مشغول کردن مستقیم کاربر در پلتفرم‌هایی که پیش از این به آن علاقه نشان داده‌اند، چقدر مهم و تاثیرگذار است.»

موفقیت همستر کامبت، تپ‌سواپ و نات‌کوین، پتانسیل بازی‌های کسب درآمد را برای معرفی بلاکچین و رمز ارزها از طریق اکوسیستم تون به کاربران جدید نشان می‌دهد. ترکیب این مدل بازی و اپ‌ها با پلتفرم پرمخاطب تلگرام، آغازگر ادغام گیم‌پلی سرگرم‌کننده با فرصت کسب پاداش‌ها در دنیای واقعی است.

کلام پایانی

دیگر نمی‌توان اپ‌های سرگرمی و بازی‌های کسب درآمد را به‌راحتی نادیده گرفت، چرا که این دنیای جدید با جهان واقعی رمز ارزها گره خورده و یکی از عوامل اصلی رشد اکوسیستم تون در دنیای ارزهای دیجیتال است. پس از موفقیت نات‌کوین، معرفی تپ‌سواپ و همستر کامبت با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و بازیکنان مواجه شد. استقبالی که به شدت می‌تواند آینده دنیای رمز ارز و مبادلات کوین‌ها را متحول کند.

نات‌کوین هم‌اکنون در صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه و مبادله می‌شود. همستر کامبت هم به لیست‌های پیش از عرضه وارد شده و قیمت‌گذاری می‌شود. در مورد تپ‌سواپ نیز وعده لیست شدن و ارائه آن داده شده است و مخاطبان منتظر دیدن توکن تپ در لیست رمز ارزها هستند.

اثرگذاری فوق‌العاده بازی‌های کریپتویی در پیشرفت شبکه تون

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟