بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال چه صرافی است؟ این صرافی بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟ صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی برای خرید ارز دیجیتال بهترند یا صرافی‌های خارجی؟ کدام صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی گزینه بهتری برای خرید ارز دیجیتال هستند و چرا؟!
بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال چه صرافی است؟ این صرافی بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟ صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی برای خرید ارز دیجیتال بهترند یا صرافی‌های خارجی؟ کدام صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی گزینه بهتری برای خرید ارز دیجیتال هستند و چرا؟!

ارزهای دیجیتال، چند سالی است که روند رشد خوبی گرفته‌اند و پتانسیل سود بسیار بالایی دارند. اما شما در کنار انتخاب این‌که کدام ارز سودآوری بیشتری چه برای ترید‌کردن و چه برای سرمایه‌گذاری دارد، در انتخاب صرافی برای خرید ارز نیز باید هوشمندانه و محتاطانه عمل کنید. این‌که قیمت‌گذاری ارز در صرافی چگونه است، کارمزدهای اعمال‌شده در چه سطحی قرار دارند، دارایی‌های شما از چه امنیتی برخوردارند و قرار است در کنار خرید ارز دیجیتال، چه خدمات، امکانات و مزیت‌هایی را دریافت کنید، نکات مهمی هستند که باید مد نظر داشته باشید.

دیگران چه می خوانند:

در این مطلب قصد داریم بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال را در کنار معیارهای ارزیابی و انتخاب یک صرافی مورد بحث و بررسی داده و سپس یکی از معتبرترین و بهترین صرافی‌های داخل برای خرید را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

درآمدی بر خرید ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، از سال 2008 میلادی و با روی‌کار‌آمدن اولین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت‌کوین راه‌اندازی شده است. این بازار، از مان راه اندازی خود تا‌کنون فراز‌و‌نشیب‌های زیادی را طی کرده اما آن‌چه که مسلم است، روند رو‌به‌رشد قابل توجهی را داشته است.

هیچ‌یک از ارزهای فیات دنیا، نتوانسته‌اند رشدی که بیت‌کوین طی این حدود 15 سال داشته است را تجربه کنند. بیت‌کوین، از نظر قیمت در حال حاضر با رقمی بالاتر از 50هزار دلار اولین ارز دنیاست و ای در حالی است که از نظر ارزش بازار نیز توانسته است به رده بزرگ‌ترین ارزهای جهان راه‌ پیدا کند و حتی از ارزهای بزرگی همچون روبل روسیه نیز بالاتر بایستد.

این رشد قابل ملاحظه، آن هم در شرایطی که پذیرش بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، اعتماد به آن‌ها عمیق‌تر شده و حتی چهارچوب‌های قانونی دولت‌ها نیز به‌نفع آن‌ها در حال تغییر است، نشان می‌دهد که این بازار هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد.

اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و در‌کل بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، کاربردهای گسترده آن و در‌عین‌حال دسترسی همه مردم دنیا به‌صورت غیر‌متمرکز به آن‌هاست.

شما دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال یک شهروند تحریم‌شده نیستید که از همه‌چیز محروم باشید! شما می‌توانید ارز دیجیتال خریداری کرده و:

  • با آن ترید کنید و به درآمد برسید
  • با آن سرمایه‌گذاری انجام دهید و سودآوری کنید
  • یا با آن تراکنش‌های بین‌المللی و برون‌مرزی نامحدود انجام دهید

در‌واقع، هر‌یک از ما ممکن است به دلایل مختلف نیاز به خرید ارز دیجیتال داشته باشیم. برای سرمایه‌گذاری ارزی به‌جای دلار کاغذی و طلا و غیره، برای پرداخت کارمزد یا هزینه در پلتفرم‌های خارجی، برای تراکنش‌های بین‌المللی، برای ترید‌کردن و صدها کارکرد دیگر.

اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که از کجا باید ارز دیجیتال بخریم؟

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

در حالت کلی، برای خرید ارز دیجیتال روش‌ها و ارائه‌دهنده‌های مختلفی در دسترس هستند که چهار مورد از مهم‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • خرید ارز دیجیتال به‌صورت مستقیم از نرم‌افزارهای دیفای (DeFi)
  • خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های غیر‌متمرکز خارجی (DEX)
  • خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های متمرکز خارجی (CEX)
  • خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های داخلی

اما ببینیم که هر‌یک از منابع بالا، چه مزیت‌ها و چه معایب یا در اصل محدودیت‌هایی دارند.

نرم‌افزارهای دیفای و صرافی‌های متمرکز

در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای دیفای (DeFi) و صرافی‌های متمرکز خارجی (Centralized Exchanges) یا به اختصار CEX ارائه شده‌اند که قابلیت خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال در آن‌ها مهیاست. اما برای چه کسانی؟! عمده کاربرانی که به این پنل‌های خرید‌و‌فروش دسترسی دارند، کاربران کشورهایی هستند که تحت تحریم نباشند!

 

متأسفانه کاربران ایرانی، به دلیل تحریم، یا به‌صورت مستقیم دسترسی‌شان به پلتفرم‌های معاملاتی جهانی مسدود شده است، یا امکان احراز هویت با‌استفاده از مدارک هویتی ایرانی در این پلتفرم‌ها را ندارند تا بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

تعداد انگشت‌شماری از پلتفرم‌های در‌دسترس نیز همواره این نگرانی را برای کاربران در پی دارند که هر‌آن دارایی‌های آن‌ها را مانند نمونه‌های بی‌شمار گذشته بلوکه کرده و پاسخگو نباشند.

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

صرافی‌های ارز دیجیتال غیر‌متمرکز

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند از نظر محدودیت دسترسی مشکل‌گشا باشد، صرافی‌های ارز دیجیتال غیر‌متمرکز (Decentralized Exchanges) یا به اختصار DEX‌ها هستند. پلتفرم‌هایی که به‌دلیل غیر‌متمرکز‌بودن، قابلیت محدود‌سازی کاربران ایرانی را ندارند اما استفاده از آن‌ها برخی چالش‌ها را در پی دارد.

نبود سیستم پشتیبانی، کارکرد پیچیده به‌ویژه برای کاربران مبتدی و پا‌به‌سن‌گذاشته که اطلاعات کاملی از این فناوری ندارند، مسئولیت بالای کلید‌های خصوصی و مدیریت حساب و مواردی از این دست، باعث می‌شوند تا بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از صرافی‌های غیر‌متمرکز نشان ندهند.

صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی

اما آخرین گزینه، احتمالاً بهترین گزینه هم هست. از سال 1397 و با راه‌اندازی صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی، بسیاری از چالش‌ها و موانع پیش‌روی کاربران ایرانی در خرید ارز دیجیتال مرتفع شده است. اگر‌چه این صرافی‌ها در ابتدای امر صرفاً پلتفرم‌هایی فروشگاهی بودند، اما اکنون دارای بازارهای معاملاتی‌اند، خدمات و امکانات پیشرفته‌ای برای ارائه دارند، عمده ارزهای محبوب و مهم بازار را پوشش می‌دهند، قابلیت خرید ریالی و تومانی دارند و می‌توانند بخش اعظمی از نیازهای کاربران خود را تأمین کنند.

در‌واقع، شما حتی برای این‌که بتوانید در یک صرافی متمرکز یا غیر‌متمرکز خارجی یا در یک نرم‌افزار دیفای فعالیت داشته باشید، ترید کنید یا نقل‌و‌انتقالات مبتنی بر ارز دیجیتال انجام دهید، چون به روش‌های پرداخت بین‌المللی مثل کارت‌های اعتباری و غیره دسترسی ندارید، حتماً باید ابتدا از یک صرافی داخلی استفاده کنید (که دارای قابلیت واریز و برداشت ریالی است).

با این پیش‌زمینه از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و نقش ر‌رنگ آن‌ها به‌عنوان بهترین منبع برای خرید ارز دیجیتال، ببینیم که معیارهای انتخاب از میان طیف گسترده صرافی‌های ایرانی چیست؟

ویژگی‌های بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

طی چند سال اخیر، تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی روی کار آمده‌اند. عمده این صرافی‌ها، در کنار عرضه فروشگاهی ارزهای دیجیتال محبوب بازار، دارای بازار معاملاتی نیز هستند و شما می‌توانید به‌راحتی و با خیال راحت در آن‌ها ارز دیجیتال خرید‌و‌فروش کنید.

مهم‌ترین معیارهایی که در انتخاب صرافی باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • امنیت
  • اعتبار و شهرت
  • امکانات و خدمات
  • ویژگی‌های امنیتی صرافی
  • نقدینگی و حجم معاملات
  • لیست ارزهای دیجیتال
  • هزینه‌های معاملات
  • رابط کاربری
  • پشتیبانی

در ادامه، هر‌یک از معیارهای بالا را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم تا درک بهتری از اهمیت هر‌یک داشته باشیم.

امنیت

امنیت اولین ویژگی است که در مورد هر پلتفرم معاملاتی ارزیابی می‌شود. در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، معمولاُ تست‌های امنیتی حرفه‌ای و پیشرفته‌ای وجود دارند که دریافت گواهینامه‌های مربوط به آن‌ها می‌تواند یکی از راه‌های تشخیص صرافی‌های ایمن از صرافی‌های ضعیف‌تر باشد.

متأسفانه در ایران تا‌کنون چهارچوب شفاف و مشخصی برای نظارت بر صرافی‌های ارز دیجیتال یا رصد و پایش آن‌ها ارائه نشده است. شما برای ارزیابی امنیت یک صرافی ارز دیجیتال داخلی چند راه بیشتر ندارید:

  • سابقه صرافی از نظر هک، سرقت یا گزارش تخلف
  • دریافت تأییدیه از طرف انجمن بلاکچین ایران
  • بررسی ویژگی‌های امنیتی و حجم معاملات

که معیار سوم به دلیل اهمیت بالا خود در دو بخش جداگانه حجم معاملات و ویژگی های امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما در مورد دو فاکتور اول، شما کافی است سابقه صرافی مورد‌نظرتان را از نظر هک، سرقت و کلاهبرداری بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که تا‌کنونی هیچ‌گونه شکایتی مبنی بر تخلف نداشته است.

انجمن بلاکچین ایران نیز که از تاریخ ششم خرداد 1396 فعالیت خود را به‌صورت رسمی در این حوزه آغاز کرده است، مرجع خوبی برای اعتبار‌سنجی پلتفرم‌های معاملاتی و مبتنی بر ارز دیجیتال ایران است.

اعتبار و شهرت

در معیار اعتبار و شهرت، دو جنبه برای بررسی داریم:

  • اعتبار و شهرت خودِ صرافی
  • اعتبار و شهرت تیم توسعه‌دهنده صرافی

در مورد خودِ صرافی، شما می‌توانید به‌راحتی از روی نظرات کاربران یک صرافی، شهرتی که توانسته در رسانه‌های اجتماعی به‌هم بزند، سابقه صرافی از نظر مدت‌زمان راه‌اندازی، اطلاعات شفاف آن در‌مورد دفتر مرکزی و قابلیت دسترسی واقعی به این دفتر و مواردی از این دست اعتبار صرافی مورد‌نظرتان را ارزیابی کنید.

از طرفی، تیم توسعه‌دهنده صرافی نیز اهمیت زیادی دارد. این‌که اعضای تیم توسعه‌دهنده چه کسانی و با چه سطح علمی هستند، پس از راه‌اندازی صرافی در چه حوزه‌ای مشغول به‌کار بوده‌اند و حیطه کاری‌شان چقدر با فناوری‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال مرتبط است، در پرونده کاری خود چه دستاوردهای ارزشمندی دارند و آیا در رسانه‌های اجتماعی افرادی معتبر، مشهور و قابل‌اعتماد هستند یا خیر؟

امکانات و خدمات

پس از این‌که امنیت و اعتبار صرافی مورد‌نظرتان را بررسی کردید، نوبت می‌رسد به امکان و خدمات صرافی. یک صرافی ارز دیجیتال، هر‌چقدر هم که امن و معتبر باشد، تا زمانی که نتواند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کند انتخاب درستی نخواهد بود.

معیارهایی که در مقوله باید مد‌نظر قرار دهید به شرح زیر هستند:

  • امکانات اولیه (مثل بازار معاملاتی)
  • امکانات معاملاتی (مثل انواع روش‌های سفارش‌گذاری)
  • امکانات تحلیلی (مثل ابزارهای تحلیل تکنیکال)
  • امکانات امنیتی (مثل کیف پول اختصاصی)
  • امکانات جانبی (مثل قابلیت استیکینگ ارز دیجیتال)
  • امکانات رفاهی (مثل برنامه موبایلی)

اولین امکاناتی که از یک صرافی برتر انتظار می‌رود، امکانات اولیه هستند. این‌که صرافی مورد‌نظر در کنار ارائه ارزهای دیجیتال محبوب از بازار معاملاتی هم برخوردار باشد، انواع معاملات را پشتیبانی کند، قابلیت واریز و برداشت ریالی یا تومانی داشته باشد، از بازارهای تتری و تومانی برخوردار باشد و مواردی از این دست.

دومین معیار در این دسته‌بندی، امکانات معاملاتی صرافی مورد‌نظر است. این‌که شما بتوانید طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را معامله کنید، انواع سفارش‌گذاری‌ها مثل سفارش‌گذاری مارکت (Market Order) و لیمیت (Limit Order) را پشتیبانی کند و دست شما را برای کسب سود بیشتر و مدیریت ریسک باز بگذارد.

مخصوصاً که اغلب صرافی‌های ایرانی صرفاً ارائه‌دهنده معاملات اسپات (Spot) یا آنی هستند و صرافی‌هایی که قابلیت معاملات فیوچرز (Futures) یا آتی را نیز پوشش دهند، یک مزیت رقابتی مهم ارائه کرده‌اند.

در‌مورد امکانات تحلیلی، امنیتی، جانبی و رفاهی، تقریباً مثال‌هایی که زده شده است، اعم از ابزارهای تحلیل تکنیکال، کیف پول اختصاصی (که بسیاری از صرافی‌ها ندارند و به‌دروغ ادعا می‌کنند که کیف پول‌های عاریتی‌شان اختصاصی است!)، قابلیت استیکینگ ارزهای دیجیتال و برنامه‌های موبایلی متناسب با سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS)، خود گویای موضوع هستند.

در مورد امکانات و خدمات، شاید دسترسی حضوری و فیزیکی به صرافی نیز بتواند یک مزیت مهم باشد. این‌که بتوانید برای معاملات مهم و سرمایه‌گذاری‌های کلان خود، در دفتر مرکزی صرافی حضور به‌هم رسانده و از نزدیک، با مشاوره و اطمینان بیشتری اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. از طرفی سرعت و کیفیت کلیه این امکانات و خدمات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های امنیتی صرافی

این‌که صرافی مورد‌نظر شما امن و قابل اعتماد باشد، یک موضوع است و این‌که کلیه ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و حرفه‌ای را ارائه دهد، یک موضوع دیگر.

مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی که باید در مورد یک صرافی ارز دیجیتال بررسی کنید عبارتند از:

  • اجباری‌بودن فرایندهای احراز هویت
  • استفاده از احراز هویت دو‌عاملی (2FA)
  • قابلیت ذخیره‌سازی سرد دارایی‌های کاربران
  • استفاده از سیستم‌های امنیتی روز برای ورود به پلتفرم

اگر صرافی که با آن کار می‌‌کنید بدون احراز هویت به شما خدمات می‌دهد، مطمئن باشید یک جای کارش می‌لنگد! ضمن آنکه برای راحتی خودتان سراغ صرافی‌هایی با سیستم‌های امنیتی قدیمی و ساده نروید. پای داده‌های هویتی مهم و دارایی‌های شما در میان است و کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند عواقب سختی در پی داشته باشد.

نقدینگی و حجم معاملات

یکی از بحث‌های مهمی که در خرید ارز دیجیتال مطرح است، بحث قیمت‌گذاری است. قطعا، شما هم برای خرید ارز دیجیتال به دنبال صرافی هستید که پایین‌ترین و صد‌البته منطقی‌ترین قیمت را ارائه می‌‌دهد.

صرافی چنین مزیتی دارد که نقدینگی بالایی داشته و برای خرید‌ ارز دیجیتال از بازار معاملاتی، دارای حجم معاملات بالا باشد. این موضوع، هم در خرید و هم در فروش ارز دیجیتال مهم است و می‌تواند در حاشیه سود شما از معاملات تأثیرگذار باشد.

لیست ارزهای دیجیتال

یکی از عمده‌ترین دلایلی که کاربران ایرانی برای ترید‌کردن و خرید ارز دیجیتال به سراغ صرافی‌های خارجی می‌روند، در کنار محدودیت خدمات، محدودیت تعداد ارزهای لیست‌شده در صرافی‌های داخلی است.

لیست ارزهای دیجیتال

اگر فقط یک یا چند ارز دیجیتال خاص را خرید‌و‌فروش می‌کنید، شاید این موضوع خیلی اهمیت نداشته باشد اما اگر معامله‌گر هستید، احتمالاً سعی خواهید کرد صرافی‌هایی با تنوع ارزی بیشتر را به‌عنوان بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال انتخاب کنید.

هزینه‌های معاملات

هزینه‌های معاملاتی، بخش مهم دیگری از سود و زیان شما در بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. اگر‌چه ممکن است در برخی صرافی‌ها با تیلیغاتی مثل «خرید ارز دیجیتال با کارمزد صفر» رو‌به‌رو شوید، اما در حالت کلی شما هزینه خرید خود را پرداخت خواهید کرد:

  • به‌صورت اسپرد (Spread) در خرید ارز از فروشگاه
  • به‌صورت کارمزد (Fee) در خرید ارز از تالار معاملات

به عبارت ساده‌تر، توجه داشته باشید که یک صرافی ممکن است کارمزد پایین‌ترین از شما دریافت کرده اما سود خود را از طریق قیمت‌گذاری بالاتر از قیمت بازار دریافت کند! پس بهتر است بدون‌توجه به تبلیغات، در مورد هزینه‌های معاملاتی صرافی مورد‌نظرتان تحقیق کرده و آگاهانه خرید خود را انجام دهید.

رابط کاربری

اگر مبتدی و تازه‌کار باشید، احتمالاً راحتیِ استفاده و ساده‌بودن برای شما مهم‌تر از امکانات و خدمات پیشرفته صرافی است. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند:

  • فرایندهای ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ساده و سریع باشند
  • فرایندهای واریز، برداشت و خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال آسان باشند
  • و خیلی راحت اطلاعات و ابزارهایی که لازم دارند را در پلتفرم پیدا کنند

پشتیبانی

و در نهایت، آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین معیاری که باید در انتخاب بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال مد‌نظر قرار دهید، پشتیبانی از مشتریان است. این پشتیبانی باید شامل ویزگی‌های زیر باشد:

  • پاسخ‌دهی‌ها سریع و حرفه‌ای باشند و نیاز کاربر را مرتفع کنند
  • تیم پشتیبانی همه‌روزه و همه‌ساعته آنلاین و در دسترس باشند
  • راه‌های دسترسی به پشتیبانی متنوع باشند (تلفن، چت آنلاین و شبکه‌های اجتماعی)

همتاپی؛ بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

پس از این‌که راه‌های خرید ارز دیجیتال را بررسی کرده و سپس معیارهای انتخاب صرافی مناسب را عنوان کردیم، نوبت می‌رسد به معرفی بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال؛ صرافی همتاپی.

همتاپی؛ بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

این صرافی در سال 1398 راه‌اندازی شده و در حال حاضر، به‌جرأت یکی از بهترین صرافی‌های داخلی برای خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال محبوب بازار است. بیایید صرافی همتاپی را از منظر معیارهایی که در بالا معرفی کردیم بررسی کنیم:

  • از نظر امنیت، همتاپی مورد تأیید انجمن بلاکچین ایران بوده و سابقه‌ای پاک از نظر هک، سرقت و شکایت دارد
  • صرافی همتاپی عضو تشکل‌های «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور»، «انجمن فین‌تک ایران» و «پارک علم و فناوری خراسان» است
  • از نظر اعتبارِ مجموعه، این شرکت قبلاً وارد‌کننده خدمات و تجهیزات مهندسیِ پالایشگاهی بوده است
  • از نظر اعتبارِ تیم توسعه دهنده نیز همتاپی از تیمی با‌سابقه در مبادلات ارزهای دیجیتال برخوردار است
  • در بخش امکانات، شما به فروشگاه، بازار معاملاتی، کیف پول اختصاصی، ابزارهای تحلیل تکنیکال، روش‌های مختلف سفارش‌گذاری، برنامه موبایلی تحت وب و بسیاری از دیگر امکانات و خدمات دسترسی دارید
  • کلیه ویژگی‌های امنیتی لازم مثل احراز هویت دو‌عاملی و سیستم‌های پیشرفته ورود به پلتفرم در آن پوشش داده شده است
  • بیش از یک میلیون سفارش، بیش از 25هزار کاربر فعال و حجم معاملات قابل‌قبول از دیگر ویژگی‌های این صرافیست
  • در لیست ارزهای دیجیتال همتاپی بیش از 17 ارز دیجیتال محبوب قابل دسترسی است
  • همتاپی با پایین‌ترین کارمزد در خرید آسان و بازار همتاپی قابلیت خرید ارز دیجیتال را فراهم کرده است
  • رابط کاربری همتاپی ساده بوده و فرایندهای ثبت‌نام و احراز هویت آن با سرعت بالا و به‌راحتی انجام می‌شوند
  • پشتیبانی 24/7 صرافی همتاپی از طریق چت آنلاین، تماس تلفنی و ارسال تیکت در دسترس است
  • و تیم محتوا و پشتیبانی این صرافی در رسانه‌های اجتماعی محبوب همواره آنلاین، فعال و آماده پاسخ‌گویی هستند

با‌این‌اوصاف، با اشراف به‌ این‌که صرافی همتاپی بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال در ایران است، به سراغ نحوه خرید ارز از این صرافی می‌رویم.

نحوه خرید ارز دیجیتال از همتاپی

مراحلی که برای خرید ارز دیجیتال از همتاپی باید طی کنید به شرح زیرند:

  • ورود به وب‌سایت صرافی
  • ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری
  • تکمیل فرایندهای احراز هویت صرافی
  • وارد‌کردن اطلاعات کارت بانکی و شارژ حساب
  • خرید ارز دیجیتال مورد‌نظر از صرافی به‌صورت تومانی

خرید ارز دیجیتال از همتاپی نیز به دو روش صورت می‌گیرد:

  • خرید‌و‌فروش آسان
  • خرید‌و‌فروش در تالار معاملات

برای خرید آسان ارز دیجیتال کافی است پس از رد‌کردن مراحل احراز هویت و شارژ حساب از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، ر نوار ابزار سمت راست روی گزینه خرید‌و‌فروش آسان کلیک کرده، سوئیچ را روی خرید قرار داده و ارز دیجیتال و مقدار آن را (به همان ارز یا به معادل تومانی) مشخص کنید و به همین راحتی خرید خود را با کارمزد صفر انجام دهید.

برای خرید ارز دیجیتال در تالار معاملات هم شما دو بازار پیش رو خواهید داشت:

  • بازار تتری
  • بازار ریالی (یا تومانی)

در این روش نیز کافی است پس از احراز هویت و شارژ حساب، در نوار سمت راست گزینه تالار معاملات را انتخاب کرده، بازار خود را بر اساس تتر یا ریال انتخاب کنید، ارز دیجیتال مورد‌نظر را مشخص کرده و برای نهایی‌کردن سفارش خود از بخش‌های مختلف ارائه‌شده استفاده کنید:

  • نمودار قیمتی ارز دیجیتال برای تحلیل و رصد قیمت
  • لیست سفارش‌های ایجاد‌شده توسط معامله‌گران همتاپی
  • ابزارهای تخصصی و حرفه‌ای پیش‌بینی قیمت و تحلیل تکنیکال
  • و پنل معاملاتی و سفارش‌گذاری همتاپی که دارای انواع سفارش‌گذاری‌هاست

نوع سفارش‌گذاری‌ها نیز شامل دو روش سفارش‌گذاری بر اساس قیمت بازار یا مارکت (Market Order) و سفارش‌گذاری بر اساس قیمت معین یا لیمیت (Limit Order) است.

توجه داشته باشید که در صورت انتخاب سفارش‌گذاری بر اساس قیمت بازار یا مارکت (Market Order)، کارمزد خرید ارز دیجیتال برای شما در صرافی همتاپی معادل صفر درصد خواهد بود. به همین راحتی، خرید ارز دیجیتال با کم‌ترین کارمزد و به بهترین قیمت بازار صورت می‌گیرد و می‌توانید ارز مورد‌نظر را در کیف پول اختصاصی خود دریافت کنید.

جمع‌بندی

روش‌های مختلفی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارند که بهترین گزینه از میان آن‌ها – برای کاربران ایرانی – خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است. طی چند سال اخیر، تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی روی کار آمده‌اند که عمده این صرافی‌ها، در کنار عرضه فروشگاهی ارزهای دیجیتال محبوب بازار، دارای تالار معاملاتی نیز هستند و شما می‌توانید به‌راحتی و با خیال راحت در آن‌ها ارز دیجیتال خرید‌و‌فروش کنید.

مهم‌ترین معیارهایی که لازم است در انتخاب بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال مد نظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • امنیت
  • اعتبار و شهرت
  • امکانات و خدمات
  • ویژگی‌های امنیتی صرافی
  • نقدینگی و حجم معاملات
  • لیست ارزهای دیجیتال
  • هزینه‌های معاملات
  • رابط کاربری
  • پشتیبانی

کلیه این معیارها، در متن مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند و صرافی که به‌جرأت بر اساس معیارهای عنوان‌شده بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال در ایران است، صرافی همتاپی است. ویژگی‌های این صرافی و نحوه خرید ارز دیجیتال در آن، به تفصیل در متن مقاله پرداخته شده است.


 .این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟