خبر تلخ برای دوبله ایران | صدای ماندگار دوبله ایران درگذشت

خبر تلخ برای دوبله ایران | صدای ماندگار دوبله ایران درگذشت
خبر تلخ برای دوبله ایران | صدای ماندگار دوبله ایران درگذشت

جلال مقامی متولد 2 مرداد 1320 در تهران مدیر دوبلاژ ، دوبلور ، بازیگر ایرانی است. جلال مقامی فارغ التحصیل دیپلم دبیرستان حافظ واقع در بازار تهران می باشد ، جلال مقامی اصالتا کاشانیست. جلال مقامی به دلیل اجرای برنامه دیدنی ها شهرت دارد.

 

دیگران چه می خوانند:

جلال مقامی مجریِ برنامه‌ی معروفِ «دیدنی‌ها» و گوینده شناخته شده عرصه دوبله درگذشت.

 

جلال مقامی

 

محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش خبر درگذشت جلال مقامی دوبلور معروف را تایید کرد.

سوهانی گفت: این پیشکسوت عرصه‌ی گویندگی و دوبله ساعتی پیش به علت مشکلات زمینه‌ای و کهولت سن درگذشت.

 

 

زندگینامه جلال مقامی و همسرش(Jalal Maghami)

نام اصلی : جلال مقامی

متولد : 2 مرداد 1320 تهران

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر

مدرک تحصیلی : دیپلم

سالهای فعالیت : 1340 تا 1393

قد : 177 سانتیمتر

همسر : رفعت هاشم پور

فرزندان : مرجان مقامی

 

بیوگرافی کامل جلال مقامی

جلال مقامی متولد 2 مرداد 1320 در تهران مدیر دوبلاژ ، دوبلور ، بازیگر ایرانی است.بیوگرافی جلال مقامی(دوبلور و مجری) و همسرش:

 

جلال مقامی

 

فارغ التحصیل دیپلم دبیرستان حافظ واقع در بازار تهران می باشد ، اصالتا کاشانیست. جلال مقامی به دلیل اجرای برنامه دیدنی ها شهرت دارد و از مشهورترین آثار مقامی می توان به گویندگی اش در آثاری چون لورنس عربستان به جای عمر شریف ، شکوه علفزار ، ارتش سری ، پوآرو ، شرلوک هلمز ، هشدار برای کبری 11 به جای سمیر اشاره کرد.

 

شروع فعالیت از دبیرستان

دوران دبستان در مدرسه ادیب نیشاپوری و دبیرستان مدرسه حافظ بود.

در سال اول دبیرستان به همراه مسعود اسداللهی نمایشی را در آمفی تئاتر دبیرستان بروی صحنه برد ، ناظم مدرسه حیدر صارمی از بازیگران تئاتر و سینما بود.

به درخواست مقامی صارمی وی را به رضا کریمی مدیر دوبلاژ فیلم معرفی کرد و به این ترتیب جلال مقامی وارد دوبله فیلم شد و بعد از مدرسه در استودیو کار دوبله می کرد.

 

جلال مقامی

 

اولین صداپیشگی

اولین فیلمی که وی در آن صحبت کرد فیلمی از داستانهای زی زی با نام ننه زی زی به آفریقا میرود (از محصولات کمپانی آرتور رانک و یک فیلم سیاه و سفید) بود که بجای جوانکی که در یک هتل چمدانهای مسافرین را جابجا میکرد ادا شد ... " قربان متشکرم . من وظیفمو انجام دادم" . در این فیلم که به مدیریت رضا کریمی در استودیو عصرطلائی دوبله شد ، محمدعلی زرندی با تیپ مشهورش (شاباجی خانم در رادیو) بجای شخصیت ننه زی زی صحبت میکرد.

 

مهمترین استاد

هوشنگ لطیف پور از پیشکسوتان دوبله سهم زیادی در شکل گیری مهارت و آموزه های او داشت که بعد از یکسال مقامی از دوبله نقش های فرعی به نقش های اصلی رسید.

 

جلال مقامی

 

شروع بازیگری قبل از انقلاب

مقامی در سال 1344 در 24 سالگی با فیلم من مادرم اولین تجربه بازیگری خود را بدست آورد و تا شروع انقلاب اسلامی در 4 کار سینمایی ایفای نقش کرد.

بعد از انقلاب نیز در 3 فیلم بازی کرد.

 

جلال مقامی

 

شهرت با دیدنی ها

من از سال 1362 دیدنی ها را اجرا کردم. به نظرم آن سال ها برنامه خوبی بود و مردم از آن استقبال کردند.

برنامه دیدنی ها 12 سال پخش شد؛ البته در سال های آخر برنامه ضعیف شده بود و من دوست داشتم قطع شود؛ چرا که تهیه کننده ها تغییر کرده بودند و به نظرم تولید هر برنامه ای سلیقه می خواهد.

 

جلال مقامی

 

وضعیت ازدواج و همسر جلال مقامی

جلال مقامی در سال 1343 در 23 سالگی با خانم رفعت هاشم پور که او نیز در کار دوبلاژ بود ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر به نام مرجان مقامی و چند نوه می باشد.

 

جلال مقامی

 

سکته مغزی

14 شهریور 1393 در رادیو البرز گویندگی داشتم. صبح سرویس آمد که با هم به رادیو برویم. راننده سرویس سلام داد و من نتوانستم جواب او را بدهم. راننده اول فکر کرد شوخی می کنم؛ اما وقتی دید واقعا نمی توانم صحبت کنم ، سریع من را به بیمارستان رساند.

این سکته روی صدای من تاثیر گذاشت و مدتی نمی توانستم صحبت کنم. آن روز ها دلم شکست؛ البته به لطف خداوند بهتر شدم ، ولی صدایم مثل اول نشده است.

 

معاشرت و تدریس

در حال حاضر کتاب می خوانم و فیلم می بینم و با دوستانم معاشرت می کنم

در مدت فعالیتم هیچگاه به تدریس فکر نکردم چون هنرجوها در این کلاس ها هیچ پیشرفتی نمی توانند بکنند و پولشان را بیهوده خرج می کنند.

 

جلال مقامی

 

آینده دوبله ایران

بگذارید واقعیت را بگویم که با ادامه روند فعلی چند سال آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود که دوبله ایران از جایگاه رفیع خود را به سطح نازلی برسد.

 

جلال مقامی

 

فوت عمر شریف

هنگامی که عمر شریف تازه فوت کرده بود که خانمی به من زنگ زد و گفت آقای مقامی تسلیت می گویم. من ترسیدم و گفتم برای چه؟ گفت آقای عمر شریف فوت کردند. من هم گفتم خدا رحمتش کند اما فامیل من که نبود.

 

جادوی صدا

آقای مقامی به عنوان داور در مسابقه جادوی صدا حضور داشته است. او معتقد است نباید دوبلور ها کار اجرا و بازیگری انجام بدهند.

 

جلال مقامی

 

آثار:

بازیگری سینما

لاکی (1398)

راز گل شب بو (1372)

گالان (1369)

زنگ اول (1363)

آلونک (1347)

گردباد زندگی (1347)

ایستگاه ترن (1345)

من مادرم (1344)

 

بازیگری تلویزیون

هفت پیکر

شب های اندلس

 

جلال مقامی

/منبع: تسنیم

خبر تلخ برای دوبله ایران | صدای ماندگار دوبله ایران درگذشت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟