همه چیز درمورد کشور دومینیکا

همه چیز درمورد کشور دومینیکا
همه چیز درمورد کشور دومینیکا

 دومینیکا کشوری جزیره‌ای در آنتیل کوچک واقع در شرق دریای کارائیب است. این کشور میان جزایر فرانسوی گوادلوپ و ماری گالانته در شمال و مارتینیک در جنوب واقع شده است. این کشور پس از استقلال سال 1978 یکی از اعضای کشورهای مشترک المنافع بوده است.

 

دیگران چه می خوانند:

کشور دومینیکا کجاست؟

دومینیکا با نام رسمی مشترک المنافع دومینیکا کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. نام رسمی کشور مشترک المنابع دومینیکا و پایتخت آن روسو است. دومینیکا در 3 نوامبر 1978 از بریتانیا اعلام استقلال کرد. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی است.

دومینیکا یکی از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به دلیل طبیعت بکرش به «جزیره طبیعت دریای کارائیب» معروف است. دومینیکا در جنوب گوادلوپ و شمال مارتینیک واقع شده است. دومینیکا 750 کیلومتر مربع مساحت و 71293 نفر جمعیت دارد (در سال 2011). زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان‌های کریول دومینیکنی و فرانسوی نیز زبان‌های گفتاری هستند.

d90a9b80-64e7-4f62-86ad-e8d3d6577bea

دومینیکا از نظر زمین شناسی جوان ترین جزیره آنتیل کوچک است، به همین دلیل است که فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی هنوز در آنجا مشهود است. دریاچه جوشان، دومین چشمه آب گرم جهان، در دومینیکا قرار دارد.

حالت جغرافیایی، آب و خاک جزیره دومینیکا

این جزیره ساختی آتشفشانی دارد. دومینیکا دارای تعدادی آتشفشان فعال است با این حال این آتشفشان‌ها به ندرت فوران می‌کنند. سایر نشانه‌های فعالیت‌های زمین گرمایی شامل دود خان (سوراخی که گاز و دود از آن خارج می‌شوند) و چشمه‌های آب داغ هستند. در قسمت جنوبی دریاچه‌ی جوشان  2300 فیت (700 متر) در بالای سطح دریا قرار دارد، آب این دریاچه اغلب به سبب فشار گازهایی که منتشر می‌شوند سه فیت (1 متر) بالاتر از سطح عادی قرار دارد. این جزیره دارای خاک غنی آبرفتی و آتفشانی است.

آب و هوای دومینیکا

دومینیکا خصوصا در ماه‌های سردتر سال یعنی از دسامبر تا مارس آب و هوای دلپذیری دارد. دمای هوای تابستان به طور میانگین بالاتر از 90 درجه ی فارنهایت (32 درجه ی سانتی گراد) است. دمای هوای زمستان نیز خیلی پایین‌تر از این مقدار نیست و میانگین آن بین 84 تا 86 درجه‌ی فارنهایت (29 تا 30 درجه‌ی سانتی‌گراد) است. فصل خشک از ماه فوریه تا می به طول می‌انجامد و فصل بارانی نیز از ژوئن تا اکتبر ادامه دارد که بیشترین احتمال وقوع تند باد (چرخه‌ی طوفان استوایی) در این زمان است. بارش باران در مواقع مختلف متفاوت است و در مناطق کوهستانی دور از کرانه باران‌های شدیدی می‌بارد.

کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری

کشاورزی پیوسته چه از نظر استخدام و چه از نظر تولید ناخالص ملی مهم‌ترین بخش اقتصاد را تشکیل می‌دهد. محصولات اصلی این ناحیه شامل موز، مرکبات و نارگیل هستند. در دهه‌ی 1980، موز تقریبا نیمی از درآمد حاصل از صادرات دومنیکا را به خود اختصاص داد اما در اواخر قرن های 20 و 21 موزها به سبب بروز تندبادها به طور مستمر به هدر رفته‌اند.

2329839d-3a2a-4ed1-b73f-c3862a0e8b89

همچنین در دهه‌ی 1990 نیز تولید تا حدی به دلیل رای سازمان تجارت جهانی که بر نقض قوانین تجارت آزاد اتحادیه‌ی اروپا تاکید داشت کاهش یافت. طبق این موضوع اتحادیه‌ی اروپا به دومینیکا و سایر مستعمره‌های اروپایی – خصوصا سایر جزایر تولید کننده‌ی موز در قسمت شرقی حوزه‌ی کارائیب- امتیاز داده بود. کاکائو، قهوه و سبزیجات نیز در دومنیکا کشت می‌شوند. دومینیکا از لحاظ تولید میوه و سبزیجات مستقل است و مواد غذایی را به گوادلوپ صادر می‌کند.

سلامت و تندرستی

چندین بیمارستان اصلی در دومینیکا وجود دارد. نیازهای سلامتی محلی در مراکز بهداشت محلی سرتاسر جزیره رفع می‌شوند. بیماری‌های مربوط به روده، دیابت، آنمی، سل و بیماری‌های مقاربتی جزو بزرگ‌ترین مشکلات سلامت دومینیکا به حساب می‌آیند.

تحصیلات مردم دومینیکا

تحصیلات ابتدایی در دومینیکا اجباری است و به صورت رایگان در مدرسه‌های دولتی ارائه می‌شود. چندین مدرسه‌ی متوسطه، کالج  تربیت مدرس، دانشکده‌ی پزشکی، دانشکده‌ی پرستاری و یکی از شعب دانشگاه West Indies در دومینیکا موجود است. حدود 90 درصد مردم این کشور باسواد هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کشور دومینیکا می توانید به آدرس زیر در سایت گروه حقوقی بیات مراجعه کنید:

https://bayatgroupe.com/blog/دومینیکا-کجاست/

برای دریافت مشاوره در مورد پاسپورت دومینیکا نیز میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید:

dxb@bayatgroup.com

+97143554646

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

همه چیز درمورد کشور دومینیکا

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟