معرفی پرمصرفترین پودرهای معدنی میکرونیزه

معرفی پرمصرفترین پودرهای معدنی میکرونیزه
معرفی پرمصرفترین پودرهای معدنی میکرونیزه

پودر میکرونیزه چیست؟

اگر از علاقه‌مندان حوزه مواد معدنی باشید حتما این سوال که پودر میکرونیزه چیست برای شما نیز مطرح شده است. این متن در نظر دارد، درباره ماهیت این پودر، روش های تولید پودر میکرونیزه و دیگر خدماتی که در این حوزه صورت می گیرد، با شما گفتگو کند. چنانچه به خواندن مطالب علمی به ویژه در حوزه معدن، انواع کانی های معدنی و کاربردهایشان علاقه مند هستید، ما را تا پایان این متن همراهی کنید. کارشناسانی که به عنوان توزیع کننده مواد معدنی فعالیت دارند، پودر میکرونیزه را این گونه تعریف می کنند: وقتی سنگ های صنعتی پس از استخراج، طی مراحلی جداسازی و آسیاب می شوند، پودری به دست می آید که می تواند در حوزه های مختلف به کار گرفته شود.

پودر کائولن میکرونیزه ، پودر بوکسیت میکرونیزه از جمله پودرهایی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پودرهای معدنی میکرونیزه در صنایع زیر کاربرد دارند: 

دیگران چه می خوانند:
  • صنایع رنگ سازی
  • لاستیک سازی
  • صنایع مربوط به آرایش و بهداشت
  • داروسازی
  • مواد غذایی
  • زراعت و ساختمان سازی 

انواع پودرهای میکرونیزهانواع پودرهای میکرونیزه

 

روش های تولید پودر میکرونیزه چیست؟ 

در ادامه بررسی این سوال که پودر میکرونیزه چیست، خوب است اشاره ای داشته باشیم به روش های تولید آن. پس از استخراج سنگ های معدنی با کمک تجهیزات میکرونیزه و فرآوری کانی های معدنی، سنگ ها وارد مرحله خردایش و سنگ شکنی می شوند. در این مرحله سنگ ها بدون ایجاد آلودگی تا سطح یک میکرون خرد و دانه بندی می گردند. این عمل توسط دستگاه هایی موسوم به جت میل که به سپراتور یا جداکننده مجهز هستند، انجام می شود. بسیاری از شرکت ها که خدمات خردایش انجام می دهند سنگ ها را پس از شستشو، و دانه بندی آنها را در اندازه های متنوع خرد و پودر می کنند. 

اگر می خواهید بدانید خدمات پودر میکرونیزه چیست می بایست با شرکت هایی که در این راستا فعالیت می کنند نیز آشنا شوید. با یک نگاه اجمالی، به دامنه و نوع خدماتی که این شرکت ها به مشتری عرضه می کنند، می توان آشنا شد. این شرکت ها تمامی عملیات تولید پودر میکرونیزه را مطابق با سفارش مشتری انجام می دهند. قابل ذکر است، دستگاه هایی که این عملیات را انجام می دهند از به‌روزترین ماشین آلات مدرن در این صنعت می باشند. آسیاب های چکشی، آسیاب های برشی و خردکن، آسیاب با کلاسیفایر و.... از جمله تجهیزاتی است که در این حوزه به خدمت گرفته می شوند. 

عملیات سنگ شنی و خرد کردن سنگ و تهیه پودر میکرونیزهعملیات سنگ شنی و خرد کردن سنگ و تهیه پودر میکرونیزه

پودر هیدروکسید آلومینیوم میکرونیزه

اگر ما را تا به اینجا همراهی کرده باشید، با مفهوم اولیه پودر میکرونیزه چیست، آشنا شده اید. در ادامه این بحث خوب است به پودر هیدروکسید آلومینیوم میکرونیزه هم اشاره ای بکنیم. هیدروکسید آلومینیوم نیز یک کانی معدنی است که می توان آن را پس از فرآوری به صورت پودرهای میکرونیزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد. صنایع نفت، داروسازی، برق، سنتز رنگ های صنعتی و ... از جمله حوزه هایی است که این ماده کاربرد دارد. پودر دیاتومیت میکرونیزه نیز در صنایعی مانند کشاورزی، صنایع دیرگداز ، شیمیایی و .... حضور دارد.

 حضور و کاربرد گسترده پودرهای میکرونیزه در صنایع مختلف

حضور و کاربرد گسترده پودرهای میکرونیزه در صنایع مختلف

 

 پودر اکسید منیزیم میکرونیزه چیست و چه کاربردی دارد؟ 

برای پاسخ به این سوال که پودر میکرونیزه چیست باید نگاه دقیقی به انواع کانی های معدنی داشته باشیم. یکی از مواد معدنی که به صورت پودرهای میکرونیزه به صاحبان صنایع مختلف واگذار می شود، پودر اکسید منیزیم میکرونیزه است. این ماده معدنی یک ماده یونی است که در ساختمان سنگ نمک ظاهر و متبلور می شود.  این ماده در آب حل نمی شود ولی رطوبت محیط به آن عکس العمل نشان می دهد. این کانی معدنی دارای استحکام و مقاومت بالایی است و شفاف می باشد. اکسید منیزیم را می توان در زراعت، پزشکی، صنایع غذایی مورد استفاده قرار داد. 

برای خرید پودر کائولن و دیگر پودرهای معدنی میکرونیزه باید دقت و وسواس بسیاری داشت. این محصولات معدنی به خاطر کاربردهای وسیعی که در صنایع مختلف دارند آنها را نزد فعالان حوزه های صنعتی بسیار حائز اهمیت کرده است. از همین رو، شرکت تولیدات معدنی اصفهان (توما) به عنوان تولیدکننده مواد معدنی باکیفیت سعی دارد ضمن آموزش و در اختیار قرار دادن مطالب مفید در این زمینه کاربران گرامی را برای خرید مطمئن و ایمن در زمینه محصولات معدنی یاری رساند. 

معرفی پرمصرفترین پودرهای معدنی میکرونیزه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟