راهنمای خرید هدفون

راهنمای خرید هدفون
راهنمای خرید هدفون

یکی از دغدغه‌های اصلی نوجوانان، خرید هدفون است. هدست یا همان هدفون یکی از محبوب‌ترین وسیله‌ها در بین نسل جوان به‌شمار می‌رود و برای آن‌که بتوان بهترین استفاده را از آن برد، باید بهترین آن را تهیه کرد. اما برای آن‌که خرید هدست با موفقیت انجام شود، باید به چه پارامتر‌های توجه داشت؟

به‌طورکلی پارامتر‌های زیادی هنگام خرید این وسیله باید در نظر بگیرید، ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نوع نیاز شما، نوع قرار‌گیری آن روی گوش، طراحی ارگونومیک، کیفیت صدا، قیمت، ابعاد و وزن آن، رنج فرکانس، نوع اتصال، امپدانس آن اشاره کرد. امروز ما در این مطلب تصمیم داریم در این مورد اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه همراه ما باشید!

دیگران چه می خوانند:

هدفون چیست و چه کارایی دارد؟

همهٔ ما کم تا بیش با هدفون آشنایی داریم، اما بهتر است قبل از آن‌که به سراغ معرفی بهترین هدفون برویم، کمی با این وسیلهٔ محبوب در بین جوانان آشنا شویم.

هدفون که معمولاً هدست هم گفته می‌شود، وسیله‌ای است که از دو بلندگوی کوچک ساخته شده‌است و به‌صورت یک دو گوشی طراحی شده و روی گوش قرار می‌گیرد. بلندگو‌های تعبیه‌شده در این وسیله، به مولد صوت متصل می‌شوند، این مولد صوتی می‌تواند تقویت‌کنندهٔ صدا، پخش‌کنندهٔ دیسک فشرده یا حتی رادیو باشد. این وسیله در انواع مختلفی ساخته می‌شود و ما امروز نمونه‌های مختلف آن را در بازار مشاهده می‌کنیم. همین مسئله هم در اغلب مواقع هنگام خرید باعث سرگردانی ما می‌شود، چراکه در میان نمونه‌های متنوع، نمی‌توانیم برای خرید هدفون انتخاب مناسبی داشته باشیم، به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم با معرفی انواع هدفون، برای خرید بهترین هدفون شما را راهنمایی کنیم.

انواع مختلف هدفون

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، در حال حاضر انواع مختلفی از هدفون‌ها توسط تولید‌کنندگان طراحی و عرضه می‌شود. اما هر مدل هدفون دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و شما باید هنگام خرید هدست یا همان هدفون، با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن‌ها اقدام به خرید کنید. با این حال انواع مختلف هدف‌های موجود در بازار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هدفون‌های مختلف از نظر نوع اتصال

از نظر نوع اتصال، هدفون‌ها‌ به دو دستهٔ بی‌سیم و باسیم تقسیم‌بندی می‌شوند. در هدفون‌های باسیم، معمولاً هدفون برای اتصال به منبع صوتی از یک پورت USB به همراه یک جک ۳.۶ میلی‌متری و یک جک ۵.۳ میلی‌متری استفاده می‌کنند. البته که انواع مختلف دیگر هدفون‌های باسیم وجود دارند، برخی از آن‌ها با رابط اپتیکال متصل می‌شوند.

در هدفون‌های بی‌سیم، هدفون‌های بلوتوث را داریم؛ خرید هدفون بلوتوث نسبت به هدفون‌های باسیم می‌تواند مزایای بیشتری برای کاربران درپی داشته باشد. برای مثال، دیگر نیاز نیست که منبع صوتی حتماً به هدفون متصل گردد، برای این کار می‌توانید منبع صوتی را در جایی دور از خود قرار دهید. با این حال انواع مختلف هدفون بی‌سیم وجود دارد که بلوتوثی تنها یکی از انواع آن‌هاست، دیگر هدفون‌های بی‌سیم عبارت‌اند از وایرلس و NFC، اما خب هدفون‌های بلوتوثی محبوبیت بیشتری داشته و خرید هدفون بلوتوث می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به خرید هدفون سیمی به‌شمار آید، چراکه هدفون‌های سیمی حتماً باید به منبع صوت به‌صورت فیزیکی متصل بوده و منبع صوت در نزدیک آن‌ها باشد. ضمن این‌که خرید هدفون سیمی دردسر گره‌خوردن سیم را هم برای شما به دنبال دارد.

  • انواع هدفون از نظر نوع قرار‌گیری

هدفون‌ها از نظر نوع قرار‌گیری به چند دستهٔ زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

۱. هدفون‌های Over-ear

این نوع از هدفون‌ها را می‌توان هدفون گیمی هم به‌شمار آورد. از نظر حجمی این هدفون‌ها جزو بزرگ‌ترین هدفون‌های موجود در بازارند، از همین رو اگر به هدفون‌های بزرگ علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید هدفون دور گوشی اقدام کنید.

این نوع هدفون‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که گوش شما کاملاً داخل آن قرار گرفته و بلندگو‌های آن کاملاً گوش شما را می‌پوشانند. گفته می‌شود این نوع هدفون را می‌توان هدفون گیمی به‌شمار آورد، چراکه به دلیل طراحی خاص‌ آن، از ورود صدای‌های محیط و نویز به داخل هدفون اجتناب شده‌است.

با این توضیحات خرید هدفون گیمی یا همان هدفون دور گوشی برای کسانی که می‌خواهند صدایی از محیط نشنوند انتخاب خوبی به‌شمار می‌رود. البته شاید این نوع هدفون به دلیل وزن بالا و بزرگ بودن، موردپسند افراد قرار نگیرد، با این حال این وسیله به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون کیفیت بالای صدا، استفاده ساده و راحت، فاصلهٔ مناسب بلندگو‌ها از پردهٔ گوش و ظرفیت بالای باتری، جزو بهترین هدفون‌ها به‌شمار می‌رود. خرید هدفون گیمی تمام مزایای فوق را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، پس اگر با اندازهٔ بزرگ هدفون مشکلی ندارید، این مدل را خریداری کنید.

۲. هدفون‌های On-ear

این نوع هدفون‌ها کمی از ایرفون‌ها بزرگ‌تر بوده و به‌صورت مستقیم روی لالهٔ گوش قرار می‌گیرند. انتقال صدا به داخل کانال گوش توسط این هدفون به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. خرید هدفون‌های آن‌ایر به‌نسبت هدفون‌های دور گوشی، انتخاب خوبی به‌شمار نمی‌رود، مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که به صدا و نویز محیط حساس هستند. باوجوداین اگر با این مسائل مشکلی ندارید، می‌توانید این مدل هدفون را خریداری کنید.

نسبت به هدفون‌های این‌ایر، آن‌ایر‌ها حرارت کمتری ایجاد کرده و راحت ترند. ضمن این‌که آسیب‌های ناشی از آن‌ایر‌ها به گوش کمتر از نمونه‌های دیگر است. کیفیت صدای خوب، عدم آسیب به سیستم شنوایی، حمل ساده جزو مزایای این مدل به‌شمار می‌رود.

۳. هدفون‌های In-ear

این نوع هدفون‌ها داخل گوش قرار گرفته و از نظر حمل‌ونقل بسیار راحت هستند. اندازهٔ کوچک آن‌ها به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید. هنگام خرید هدفون این‌ایر اگر به سری آن توجه داشته باشید، می‌توانید از شر نویز‌های محیطی هم خلاص شوید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب ما سعی داشتیم با معرفی انواع هدفون، شما را برای خرید هدفون راهنمایی کنیم. ضمن این‌که وب‌سایت رادینو یکی از وب‌سایت‌های پخش عمده هدفون در ایران است که شما می‌توانید انواع مختلف هدفون‌های گفته‌شده را از آن تهیه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به رادینو، مناسب‌ترین هدفون را برای خود انتخاب کرده و حتی اگر می‌خواهید، می‌توانید به‌صورت عمده، چندین هدفون خریداری کنید. به هر حال این وب‌سایت امکان پخش عمده هدفون را هم برای کاربرانش فراهم کرده‌است. 

راهنمای خرید هدفون

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟