فرق روتختی و لحاف چیست؟

فرق روتختی و لحاف چیست؟
فرق روتختی و لحاف چیست؟

روتختی و لحاف از پرکاربردترین کالاهای خواب در همه خانه­ ها هستند. اولین مسئله ­ای که باید در ارزیابی تفاوت روتختی و لحاف توجه داشت این است که هر کدام از این محصولات کاربرد و نوع دوخت مخصوص به خود را دارند و باید در جای درستی از آن استفاده شود. به­ همین خاطر شناخت تفاوت آنها بسیار دارای اهمیت است.

c03099c5-cdba-4edf-b3e6-ced525da5666

دیگران چه می خوانند:

روتختی چیست؟

روتختی یکی از انواع کالای خواب است که از محبوبیت و کارایی بسیاری برخوردار است. این محصول تنها یک وسیله برای خواب نیست و نقش بسیار مهمی در تزئین اتاق ­خواب ایفا می­کند. به همین دلیل بانوان در انتخاب و خرید سرویس روتختی بسیار با وسواس عمل می کنند.

در بررسی تفاوت روتختی و لحاف، باید اشاره کنیم که به طور کلی یک سرویس روتختی شامل لحاف روتختی، ملحفه یا کاور تشک، روبالشتی و روکوسنی است. البته ممکن است تعداد این اقلام در هر یک از سرویس­ های روتختی متفاوت باشد. روتختی ها در مدل های مختلفی دوخته می شوند که هر یک براساس نوع جنس پارچه، طرح و الیاف به کار رفته در آن قیمت های متنوعی دارند.

انواع مدل های روتختی

معمولا یکی از فاکتورهای اصلی در هنگام خرید وسایل منزل، زیبایی آن است. از این نظر روتختی ها از مهم ترین عناصر در تزئین و دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند. به طور کلی روتختی ها در چند دسته تقسیم بندی می شوند:

  • لحاف روتختی
  • مدل تزئینی
  • روتختی پیکه
  • روتختی عروس
  • نوع چهار فصل
  • مدل بهاره
  • روتختی کاوری

f461f0ae-8371-428c-816d-3fd8413f70fa

لحاف چیست؟

اکنون نیز در تفاوت روتختی و لحاف، باید اشاره کنیم که لحاف ها یکی از پرمصرف ترین لوازم خواب در میان مردم است. لحاف در واقع یک پارچه ملحفه ای است که با الیاف پشم شیشه یا هر الیاف دیگری تکمیل و به خوبی دوخته شده است. از این رو بسیاری از لوازم خوابی که هنگام خواب روی خود می کشیم از انواع لحاف هستند.

لحاف ها تنوع طرح بسیار گسترده ای دارند. در برخی از سرویس های روتختی یک تکه با نام کاور وجود دارد که لحاف را در داخل آن قرار می دهند. این کار به منظور یکسان سازی طرح لحاف با سرویس روتختی انجام می شود تا سرویس خواب دچار ناهماهنگی در تزئین نشود.     

با اینکه تنوع طرح و لوکس بودن سرویس لحاف به اندازه سرویس های روتختی نیست اما از آن ها نیز می توان برای دکوراسیون اتاق خواب به زیبایی استفاده کرد.

مزایا و معایب روتختی و لحاف چیست؟

هر کالایی که خریداری می کنیم قاعدتا در کنار مزایای بسیار، عیب هایی نیز به همراه دارد. در ادامه مهمترین مزایا و معایب این محصولات و تفاوت روتختی و لحاف را بررسی خواهیم کرد.

e83f616b-45d5-4949-b220-2beda2f29f79

مزایا و معایب روتختی

اولین مزیت روتختی ها تنوع محصولات و زیبایی آن می باشد. در برخی از سرویس های روتختی که مجموعه کامل تری را ارائه می دهند، برای تشک، لحاف و کوسن نیز روکش وجود دارد. سرویس های روتختی برای هر نوع اتاق و هر سنی با هر سلیقه ای محصول دارد که این انتخاب را بسیار آسان می کند.

شستشوی روتختی براساس نوع دوخت و جنس پارچه آن متفاوت است و نمی توان آن را به عنوان یک مزیت یا عیب مطرح کرد. قیمت سرویس روتختی در مقایسه با لحاف گران تر است و اگر بخواهید یک تکه از آن مانند روبالشی را تعویض کنید، باید کل سرویس را عوض نمایید؛ در غیر این صورت تزئین روتختی دچار ناهماهنگی می شود.

مزایا و معایب لحاف

یکی از دلایل محبوبیت لحاف نسبت به سرویس خواب، قیمت مناسب ترآن است که خود یکی از تفاوت روتختی و لحاف می باشد. لحاف ها با توجه به الیافی که در درونشان دارند، پوشش مناسب تری را در فصل سرما ارائه می دهند. البته روتختی ها نیز جنس مناسب برای ایام سرد سال دارند اما استفاده از لحاف در فصل زمستان رایج تر است.

حجم زیاد و وزن سنگین لحاف نسبت به روتختی یکی از نکات منفی آن است. الیاف موجود در لحاف باعث بالا رفتن سایز آن شده و به همین دلیل در زمانی که از آن استفاده نمی شود، فضا تقریبا زیادی را در کمد اشغال می کند. همچنین با توجه به الیاف درون لحاف باید به نحوه شستشوی این وسیله نیز دقت کرد تا از بروز آسیب در آن جلوگیری شود.

بررسی تفاوت روتختی و لحاف

e83f616b-45d5-4949-b220-2beda2f29f79

·تنوع طرح

اولین نکته ای که در بررسی تفاوت روتختی و لحاف می توان به آن اشاره کرد، تنوع محصولات و طراحی میان روتختی ها است. بدون شک زیبا کردن فضا خانه همیشه جذاب است و خانم های خانه دار از اهمیت روتختی در تزئین اتاق خواب به خوبی آگاه هستند. به همین دلیل در انتخاب آن حساسیت بسیاری به خرج می دهند. بنابراین، اولین تفاوت بین روتختی و لحاف، در تنوع طرح و کاربرد آن ها برای دکور اتاق خواب است.

·کارایی و راحتی

اما لحاف ها در هنگام خواب از کارایی راحت تری برخوردار هستند. اغلب لحاف ها طرح ساده ای دارند و خبری از تزئینات مختلف روی آن نیست و به همین دلیل انتخاب مناسب تری برای خواب هستند. از طرفی در بسیاری از سرویس های خواب برای لحاف ها هم روکش یا کاور قرار می دهند که این خود دلیلی بر کامل تر بودن سرویس روتختی است. بنابراین، می توان گفت که به طور کل گستردگی کارایی و تنوع روتختی ها از لحاف بیشتر است. اما لحاف ها همیشه انتخاب های ساده تر و بدون دردسرتری هستند.

·صرفه جویی در فضا

با رسیدن فصل گرما میزان استفاده از لحاف کمتر خواهد شد. این محصول به دلیل حجم بالا فضای تقریبا زیادی را در اشغال می کند و به دلیل فضا محدود اتاق خواب ها امکان اینکه بتوان چندین لحاف را نگهداری کرد وجود ندارد. از این رو می توانید از روتختی های کاوری استفاده کنید. با تهیه این مدل از روتختی ها تنها برای یک بار لحاف لایت را تهیه می کنید و از دفعات بعد می توانید کاورهای مختلف را در طرح و مدل های متنوع خریداری نمایید و با تعویض آن ها تغییر چشمگیری در دکوراسیون اتاق خواب خود ایجاد کنید.

·شستشو

همانطور که در تفاوت روتختی و لحاف گفتیم برای شستن روتختی ها باید به نوع پارچه و دوخت آن توجه کرد. بر این اساس شستشوی برخی از روتختی ها مانند روتختی کاوری تنها با خارج کردن لحاف لایت از کاور به راحتی انجام می گیرد ولی برای برخی دیگر مثل لحاف های روتختی باید کار شستشو را به خشکشویی ها سپرد.

شستن لحاف نیز به دلیل حساسیت الیاف درون آن و سنگین شدن هنگام خیس شدن، کار آسانی نخواهد بود بنابراین بهتر است برای این کار به خشکشویی ها مراجعه کنید.

·قیمت

سرویس روتختی به دلیل تنوع آیتم های موجود نسبت به لحاف قیمت بالاتری دارد. جنس پارچه، نوع الیاف، طرح و مدل روتختی از عوامل تعیین کننده در قیمت این محصول می باشند.

بهترین و متنوع ترین سرویس روتختی و لحاف را از کجا بخریم؟

7744afdf-62e5-4eba-92f1-75e5635e5968

در این مقاله به طور مفصل درباره تفاوت روتختی و لحاف صحبت کردیم. هر کدام از این کالاها برای استفاده در موارد خاصی مناسب هستند. امروزه بازار کالا خواب از تنوع بسیار گسترده ای برخوردار است و انواع و اقسام لوازم خواب برای عرضه به مشتریان در دسترس است.

 فروشگاه اینترنتی دستر یکی از مراکز معتبر فروش کالا خواب است که می توان مدل های مختلف روتختی و لحاف برای هر سلیقه ای را با قیمت های متنوع در آن یافت. این فروشگاه مرغوب ترین اجناس از بهترین برندهای روز دنیا را به شما ارائه می دهد.

 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

فرق روتختی و لحاف چیست؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟