دبی؛ مقصدی جذاب برای سفر خارجی

دبی؛ مقصدی جذاب برای سفر خارجی
دبی؛ مقصدی جذاب برای سفر خارجی

شهر دبی یکی از قطب های گردشگری در خلیج فارس است. با سرمایه گذاری های زیادی که در این شهر صورت گرفته، هر فردی علاقه مند است حداقل یک بار، بلیط دبی را خریداری و به این شهر سفر کند. اما پیش از سفر به این شهر، بد نیست کمی درباره آن اطلاعات کسب کنیم. در این مطلب قصد داریم به جنبه های مختلف سفر به دبی بپردازیم.

 

دیگران چه می خوانند:

درباره دبی

شهر دبی در سال ۱۸۳۳ پایه گذاری شد. تا پیش از اکتشاف نفت، این شهر بندری تنها یک دهکده ساده ماهیگیری بود. اما پس از اکتشاف نفت، نگاه به این شهر تغییر کرد و اهمیت آن چند برابر شد.

زبان رسمی دبی مانند دیگر شهرهای کشور امارات، عربی است. دبی از نظر زمانی، 30 دقیقه عقب تر از تهران بوده و واحد پول رایج آن نیز درهم امارات است. در دبی سرمایه گذاری های زیادی برای جذب توریست انجام گرفته اند. همین امر باعث شده است صنعت گردشگری یکی از صنایع پولساز برای این منطقه باشد. برای سفر به دبی می توانید به فلای تودی مراجعه کنید و بلیط هواپیما خارجی و رزرواسیون هتل خود را انجام دهید.   

بهترین زمان سفر به دبی

آب و هوای دبی شبیه به شهرهای جنوبی ایران و بسیار گرم است. دما در تابستان ها نزدیک به ۴۱ درجه سانتیگراد می رسد؛ بنابراین اگر با گرما میانه ای ندارید، بهتر است برای مسافرت به دبی در ماه های گرم اقدام نکنید. البته برای کسانی که به قصد گشت و گذار در مراکز تجاری و پاساژها به دبی سفر می کنند، نگرانی خاصی وجود ندارد. سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع در تمامی ساختمان ها و مکان ها وجود دارند.

اما اگر می خواهید در زمان سفر به دبی از تفریحات مختلف این شهر مانند ورزش های آبی استفاده کنید، بهتر است سفر خود را به زمان هایی غیر از ماه خرداد تا مرداد موکول کنید. شرایط آب و هوا در زمستان های دبی نیز مناسب است و به لباس گرم نیاز نخواهید داشت.

اخذ ویزای دبی

برای سفر تفریحی به کشور امارات و شهر دبی باید ویزای توریستی دریافت کنید. به یاد داشته باشید که درخواست دریافت ویزای توریستی باید از طرف یک کفیل ثبت شود. کفیل شما می تواند یک مؤسسه مهاجرتی یا آژانس مسافرتی باشد. یعنی هر شخص نمی تواند شخصا برای دریافت ویزای دبی اقدام کند.

رزرواسیون هتل در دبی

برای رزرو هتل در دبی چندان کار سختی در پیش ندارید. همان طور که خرید بلیط هواپیما خارجی را می توانید از طریق فلای تودی انجام دهید؛ برای رزرو هتل نیز می توانید از همین طریق اقدام کنید. با مراجعه به وب سایت فلای تودی و ثبت اطلاعات سفر خود، از بین هتل های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید بلیط دبی

امروزه خرید بلیط هواپیما خارجی از طریق اینترنت به سادگی انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به فلای تودی به بیش از 900 ایرلاین یا شرکت هواپیمایی دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است زمان سفر خود را مشخص کنید و پس از آن از بین پیشنهادهای ارائه شده، پرواز مورد نظر خود را برای سفر به دبی انتخاب کنید.

مکان های دیدنی دبی

در این بخش به معرفی چند مورد از جاذبه های گردشگری دبی می پردازیم.

برج خلیفه

یکی از معروفترین سازه های شهر دبی، برج خلیفه است. این بنا با 829 متر ارتفاع، به عنوان مرتفع ترین آسمان خراش جهان و نماد شهر دبی شناخته می شود. ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. بالا رفتن از این برج بلند که دارای 124 طبقه است، می تواند برای هر گردشگری جذاب و لذت بخش باشد.

8423edea-3844-4974-99ec-30cde831d500

موزه دبی

موزه دیدنی دبی در سال 1971 و در قلعه فهیدی راه اندازی شد. قلعه فهیدی که در سال 1787 ساخته شد، مدت ها به عنوان محل زندگی حاکمان، مکانی برای استقرار نیروهای حکومتی، زندان و پادگان استفاده می شده است. این قلعه در سال ۱۹۷۱ بازسازی و تبدیل به موزه دبی شد.

آکواریوم دبی

یکی از جاهایی که در سفر به دبی باید از آن دیدن کنید، آکواریوم دبی است. در این آکواریوم که به شکل معلق در طبقه همکف بازار دبی قرار دارد، ۱۴۰ گونه جاندار دریایی زندگی می کنند. همچنین می توانید از تفریحاتی مانند غواصی، قایق های کف شیشه ای و قفس های شیشه ای محافظت شده استفاده کرده و دنیای زیر آب را تماشا کنید. برای تماشای آکواریوم دبی کافی است از طریق فلای تودی، بلیط دبی را خریداری کرده و به این شهر سفر کنید.

ساحل جمیرا

معمولا هر فردی که به دبی سفر می کند، سری به ساحل جمیرا می زند. این ساحل مثل یک نوار سفید شنی زیبا در امتداد دریا قرار دارد. به دلیل وجود هتل های بسیار در این منطقه، ساحل جمیرا به یکی از مکان های پر رفت و آمد و جذاب در دبی تبدیل شده است.

جمع بندی

دبی یکی از شهرهای پر طرفدار در خاورمیانه است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. پیش از سفر به دبی بهتر است از برخی نکات مانند زمان مناسب سفر، گرفتن ویزای توریستی دبی، نحوه خرید بلیط و رزرواسیون هتل و همچنین آگاهی از جاذبه های دبی، آگاهی پیدا کنید. فلای تودی آماده خدمت رسانی به شما برای برنامه ریزی سفری خاطره انگیز به دبی است.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد....

دبی؛ مقصدی جذاب برای سفر خارجی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟