کشت و صنعت حکیم فارابی تنها تولیدکننده شکر دارویی در ایران با گواهی GMP

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی، از زیرمجموعه‌های هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، اعلام کرد که این شرکت با توانایی تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است که دارای گواهی GMP است.
کشت و صنعت حکیم فارابی تنها تولیدکننده شکر دارویی در ایران با گواهی GMP

به گزارش رصد اقتصادی، جمال سعودی،با اشاره به جایگاه ویژه این شرکت در تولید شکر غذایی و دارویی، گفت: کشت و صنعت حکیم فارابی یکی از شرکت‌های کلیدی هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که بیش از دو هزار نیروی کار دارد. این در حالی است که هلدینگ ما به‌طور کلی بیش از 26 هزار نفر نیرو دارد.

 

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: در بخش تولیدات، ما سالانه بیش از 200 هزار تن شکر غذایی تولید می‌کنیم و در کنار آن توانایی تولید 15 هزار تن شکر دارویی را داریم. ما تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه هستیم که دارای گواهی GMP است و در ایران نیز تنها شرکت تولیدکننده این نوع شکر به شمار می‌رویم.

 

صادرات شکر دارویی و حضور در بازارهای بین‌المللی

 

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر شرکت در حوزه صادرات، افزود: در یک سال گذشته موفق به اخذ مجوز صادرات 5 هزار تن شکر دارویی شدیم و اکنون در حال انجام مراحل اجرایی این صادرات هستیم. علاوه بر این، ما شکر دارویی خود را به 103 شرکت داروسازی داخلی عرضه می‌کنیم. نتایج آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که کیفیت محصول ما با برترین برندهای اروپایی برابری می‌کند.

 

تولید شکرهای طعم‌دار و فرصت‌های صادراتی

 

سعودی درباره دیگر محصولات تولیدی این شرکت، گفت: یکی از دیگر تولیدات مهم ما، شکرهای طعم‌دار با طعم‌های هل، زنجبیل، لیمو و دارچین است. ما معتقدیم که بازار منطقه خلیج فارس پذیرای این نوع شکر خواهد بود. متأسفانه هنوز مجوز صادرات این محصولات را نداریم، اما پیشنهاد ما این است که یک بررسی در این خصوص انجام شود و به ما اجازه داده شود تا حداقل 5 تا 10 هزار تن از این محصولات را صادر کنیم. این امر می‌تواند ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور داشته باشد و زمینه‌ای برای حضور بیشتر تولیدات داخلی ایران در بازارهای منطقه باشد.

 

تلاش برای گسترش حضور در بازارهای بین‌المللی

 

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی در ادامه اظهار داشت: در زمینه تولیدات شکر دارویی و داروسازی، ما این قابلیت را داریم که حضوری پررنگ‌تر در بازارهای آسیای میانه و خلیج فارس داشته باشیم. اکنون در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم شکر دارویی را به آسیای میانه صادر کنیم. با وجود اینکه قریب به یک سال است که مجوز صادرات را دریافت کرده‌ایم، اما همچنان در حال بررسی بازارهای منطقه‌ای و انجام اقدامات لازم برای صادرات این محصول هستیم.

 

جمال سعودی در پایان تأکید کرد: ما در کشت و صنعت حکیم فارابی تلاش می‌کنیم تا با توسعه تولیدات و صادرات شکر دارویی و طعم‌دار، سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی را به دست آوریم و به‌عنوان نماینده‌ای از تولیدات باکیفیت ایران، حضوری موفق در منطقه داشته باشیم.

کشت و صنعت حکیم فارابی تنها تولیدکننده شکر دارویی در ایران با گواهی GMP

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟