​آینده صندوق‌های بیمه‌ای وابسته به کارامدی و ظرفیت حوزه اقتصادی این صندوق‌هاست

​آینده صندوق‌های بیمه‌ای وابسته به کارامدی و ظرفیت حوزه اقتصادی این صندوق‌هاست
​آینده صندوق‌های بیمه‌ای وابسته به کارامدی و ظرفیت حوزه اقتصادی این صندوق‌هاست

 

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ موسوی در این دوره آموزشی، با تبریک ماه مبارک رجب و تبریک پیشاپیش اعیاد ماه مبارک شعبان و نیز گرامیداشت ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز هندسه جهان به برکت این انقلاب تغییر پیدا کرده است و دستاوردهای نظام و اتفاقاتی که در 45 سال گذشته روی داده، بدون اغراق نمادی از موفقیت این انقلاب است که ان‌شاءالله وصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) شود.

دیگران چه می خوانند:

وی با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌هایی که در آغاز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف ازجمله در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی وجود داشته است، افزود: در این دولت دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه تأمین‌اجتماعی داشته‌ایم و شرایط نسبت به ابتدای این دولت بسیار تغییر کرده است. ما مخالف بزرگنمایی ابعاد مشکلات و بحران‌سازی افراطی در صندوق‌ها هستیم. سیر طبیعی صندوق‌ها در همه کشورها همین‌گونه است. تحولات جمعیتی و محدود شدن تعداد بیمه‌پردازان ورودی در قیاس با رشد تعداد بازنشستگان، سیر طبیعی عمر صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی است. البته تا جایی که می‌توان باید از از فرصت‌ها استفاده کرد اما از یک جایی به بعد، بایستی با تفکر خلاقانه، ابتکار و نوآوری از تجربه‌ انباشته در بخش‌های مختلف صندوقداری تأمین‌اجتماعی استفاده کنیم و مسیرهای نرفته‌ای را بیایم که بتوانیم صندوق را حفظ کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که برای تحول و جهش نیاز به خلاقیت و نوآوری و تجربه کردن مسیرهای جدید و نرفته است، گفت: ما قائل به این هستیم که با مدیریت درست و تدابیر مدیریتی می‌شود، ابتدا چالش‌های حوزه صندوق‌های بازنشستگی را کنترل و سپس مدیریت کرد و بر چالش‌ها غلبه یافت.

وی با اشاره به اینکه مسیر تحول و آینده‌سازی و خلق منابع جدید با توسعه پوشش بیمه در بخش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی با قوت ادامه خواهد یافت؛ افزود: برای حفظ صندوق تأمین‌اجتماعی و توسعه خدمات، راهی جز این نداریم که در کنار استفاده از فرصت‌های حوزه بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی در حوزه سرمایه‌گذاری تمرکز راهبردی داشته باشیم. آینده صندوق‌های بیمه‌ای وابسته به کارامدی و ظرفیت حوزه اقتصادی این صندوق‌هاست.

موسوی سهم سود فعالیت‌های حاصل از سرمایه‌گذاری در کل منابع صندوق تأمین‌اجتماعی را حدود 5 درصد اعلام کرد و با تأکید بر اینکه سهم این بخش حداقل باید به 18 درصد برسد، گفت: برای رسیدن به این هدف، باید از بنگاه‌های ضررده خارج شویم و به سمت تغییر پرتفوی برویم. همچنین در بازار سرمایه حضور فعال داشته باشیم و خلق ارزش کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین منابع و دارایی های سازمان تأمین اجتماعی را حق‌الناس و امانت دانست و بر اهمیت هم افزایی در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی تأکید کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی در حاشیه این کارگاه آموزشی، بر برگزاری منظم کارگاه‌های عملیاتی و کاربردی با هدف ایجاد هم‌افزایی و افزایش دانش تخصصی مدیران مؤسسات و شرکت‌های تابعه تأکید کرد.

سوری افزود: نخستین کارگاه آموزشی ویژه مدیران‌عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های حوزه اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی چندی پیش با موضوع بررسی مسایل بیمه‌ای و مالیاتی شرکت‌ها برگزار شد و در کارگاه دوم که مختص آشنایی با قوانین و مقررات مترتب بر شرکت‌ها است، علاوه بر مروری بر قانون تجارت،  ضوابط و مقررات خاص  تأمین اجتماعی و قانون کار تبیین و تشریح شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر تداوم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی گفت: اگرچه دوستان در شرکت‌ها با قوانین آشنا هستند اما بعضاً یک شرکت ماموریتی اگر به قوانین اشراف کامل نداشته باشد ممکن است درگیر مسایل نظارتی و چالش‌برانگیز شود. بنابراین قطعاً با توجه به تأکید مدیرعامل سازمان، برگزاری این کارگاه‌ها به‌صورت منظم و کاربردی دنبال خواهد شد.

دومین کارگاه آموزشی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات در حوزه وظایف و مأموریت‌های مدیران‌عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌ها و مؤسسات، روز ۱۶ بهمن ماه در باشگاه بانک رفاه کارگران برگزار شد.

 

​آینده صندوق‌های بیمه‌ای وابسته به کارامدی و ظرفیت حوزه اقتصادی این صندوق‌هاست

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟