آموزش سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط

آموزش سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط
آموزش سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط

کسانی که در معاملات مناقصه و مزایده شرکت می‌کنند، به خوبی با سامانه الکترونیک دولت آشنا هستند. این سامانه در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و از سال ۱۳۹۰ تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها موظف شدند، برای انجام مناقصات و مزایدات در این سامانه ثبت نام کنند. در کنار برگزاری مناقصه و مزایده، این سامانه بخش دیگری به عنوان خرید جزئی و متوسط را نیز مدیریت می‌کند. با ورود به سامانه مناقصات ستاد ایران در سایت هزاره می‎توانید آگهی های مناقصه ستاد را مشاهده کنید.

 

هدف خرید جزیی و متوسط ستاد ایران

سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط، زیر نظر وزارت صنعت معدن تجارت تاسیس و توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اجرا می‌شود. این بخش به منظور خدمت به شهروندان، کسب و کارها و دستگاه‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کرده است. همه اشخاص حقوقی، حقیقی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این معاملات شرکت کنند. سطح خدمات این بخش به صورت ملی و سراسری است و محدود به یک شهر یا یک استان نمی‌شود. در سامانه الکترونیک دولت به طور ماهانه، حدود ۱۸۰۰ دستگاه اجرایی به عنوان مناقصه گزار و ۳۰۰۰ تامین کننده به عنوان مناقصه گر ثبت نام می‌کنند.

دیگران چه می خوانند:

 

معرفی بخش خرید جزیی و متوسط سامانه ستاد

با ورود به بخش خرید جزئی و متوسط ستاد ایران، با جدولی روبرو می‌شوید که حاوی اطلاعات مهمی در خصوص نیازمندی‌ها در سراسر کشور است. در این جدول اطلاعات به صورت طبقه‌بندی شده قرار گرفته‌اند، موضوع مورد معامله که می‌تواند دریافت کالا یا دریافت خدمات باشد، نام ارگان یا زیر مجموعه‌ای که قصد دریافت خدمات و کالا را دارد و به عنوان نیازمند و مناقصه گزار شناخته می‌شود، استان تحویل گیرنده کالا و خدمات، شرح کلی نیاز که می‌تواند خرید اقلام و دریافت خدمات باشد. دقت داشته باشید از زمانی که نیازمندی در جدول قرار می‌گیرد، مدت زمان مشخصی برای دریافت پاسخ از تامین کننده، در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید متناسب با کسب و کار و مهارتی که دارید، به عنوان مناقصه گر، متناسب با نیاز مناقصه گزار، پاسخ خود را برای تامین کالا و خدمات، در زمان مشخص شده ارسال کنید. با مراجعه به سایت ارتباط گستران هزاره، می‌توانید آگهی‌های مربوط به خرید جزیی و متوسط را به طور لحظه‎ای دریافت کنید.

 

فرایند ثبت نام بخش خرید جزیی و متوسط سامانه ستاد

در این بخش دستگاه‌های اجرایی، به عنوان مناقصه‌گزاران ثبت نام می‌کنند. دستگاه‌های اجرایی باید مدارکی همچون معرفی نامه رابط دستگاه اجرایی و حساب‌های مورد استفاده در معاملات، را ارائه دهند. مناقصه گران یا تامین کنندگان می‌توانند افراد حقیقی و حقوقی باشند. علاوه بر فرم درخواست و مدارک اولیه از جمله کارت ملی، شناسنامه و عکس، باید مجوز فروش کالا یا خدمات و فیش واریزی را نیز ارائه دهند.

تامین کنندگان می‌توانند به صورت غیر حضوری در بخش خرید جزیی و متوسط ستاد ایران ثبت نام کنند. مسیر ثبت نام غیر حضوری، مراجعه به سامانه، ثبت اطلاعات، دریافت کد رهگیری، مشاهده مدارک، تکمیل مدارک و مراجعه به دفاتر ثبت نام است. پس از تایید مدارک، مشخصات کاربری به تأمین کننده ارائه می‌شود.

دستگاه اجرایی برای دریافت مشخصات کاربری باید معرفی نامه رابط را توسط مقام مسئول دستگاه اجرایی به مدیریت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ارسال کند. پس از صدور مشخصات کاربری، رابط به پروفایل دستگاه اجرایی مراجعه و اطلاعات را تکمیل می‌کند. سپس با دریافت گواهی امضای الکترونیکی ثبت نام به پایان می‌رسد.

 

نحوه معامله در بخش خرید جزیی و متوسط سامانه ستاد

فرایند خرید جزئی و متوسط ستاد ایران به این صورت است:

خریداران یا مناقصه گزاران که دستگاه‌های اجرایی هستند، نیاز خود را اعلام می‌کنند. در مقابل تامین کننده که مناقصه‌گر است، پس از دریافت اطلاعات در خصوص نیاز خریداران، آن‌ها را بررسی می‌کند. سپس تامین کننده که کاربر بخش غیر دولتی است، نظر و پیشنهاد خود را در خصوص کالا و خدمات مورد نظر ارسال می‌کند. پس از تایید از سوی خریداران، تامین کننده به عنوان برنده مشخص و به وی اطلاع داده می‌شود. در این مرحله بین خریدار یا مناقصه گزار و تامین کننده یا مناقصه گر، یک قرارداد تنظیم و شرایط عنوان می‌شود. سپس تامین کننده، بر اساس توافق، کالای مورد نظر را ارسال و خریدار آن را تحویل می‌گیرد. آخرین مرحله پرداخت هزینه‌ها توسط کاربر دولتی یا دستگاه‌ اجرایی به کاربر غیر دولتی یا تامین کننده است.

 

سخن پایانی

ارتباط گستران هزاره یک سایت قوی در حوزه مناقصات و مزایدات است. کارشناسان باتجربه و دقیق این مجموعه، تمام آگهی‌های مربوط به مناقصه و مزایده را در زمینه‌های مختلف از سراسر کشور جمع آوری و به صورت لحظه‌ای در سایت بارگذاری می‌کنند. در سایت ارتباط گستران هزاره، با جستجوی پیشرفته در کم‌ترین زمان ممکن به آگهی مناقصات و مزایدات سامانه ستاد ایران خواهید رسید. در صورت نداشتن وقت کافی، این مجموعه می‌تواند آگهی‌های مورد نظر شما را، به صورت ایمیل یا پیامک، روزانه برای شما ارسال کند. همچنین برای آسان‌تر کردن فرایند پیدا کردن آگهی، با طراحی یک اپلیکیشن اختصاصی و نصب آن بر روی گوشی‌های اندروید و ios در هر زمان می‌توانید به خدمات این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

آموزش سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟