چگونه سفارش کارتن بسته بندی دهیم

سفارش کارتن بسته‌بندی فرآیندی است که به دقت و برنامه‌ریزی نیاز دارد. با توجه به تنوع کارتن‌ها و نیازهای مختلف صنایع، انتخاب و سفارش کارتن مناسب می‌تواند به حفظ کیفیت محصولات، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و بهبود تصویر برند کمک کند.
چگونه سفارش کارتن بسته بندی دهیم

سفارش کارتن بسته‌بندی فرآیندی است که به دقت و برنامه‌ریزی نیاز دارد. با توجه به تنوع کارتن‌ها و نیازهای مختلف صنایع، انتخاب و سفارش کارتن مناسب می‌تواند به حفظ کیفیت محصولات، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و بهبود تصویر برند کمک کند. در ادامه، مراحل کلی سفارش کارتن بسته‌بندی را بررسی می‌کنیم:

اهمیت چگونگی سفارش کارتن بسته بندی

با توجه به اهمیت محصولیی که درون جعبه بسته بندی قرار می‌گیرد، نیاز به تهیه کارتن بسته بندی جهت حفظ و مراقبت از آن احساس می‌شود، کارتن ساز‌ها باید در تولید و عرضه جعبه‌های بسته بندی نهایت تلاش و دقت خود را به کار ببرند.

دیگران چه می خوانند:

سفارس کارتن بسته بندی از مهم‌ترین بخش عرضه یک محصول محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در بالا رفتن میزان فروش و برجسته شدن تجاری در عرصه برندینگ دارد. تولید کننده‌ها باید این نکته را در نظر بگیرند که اگر کمی بیشتر هزینه صرف جعبه‌های بسته بندی کنند و بسته بندی‌های جذاب‌تری را ارائه دهند مسلما نسبت به رقبا متمایز‌تر خواهند شد و در برندینگ و فروش محصول موفق‌تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید»فرآیند تولید ورق به کارتن

مراحل و چگونگی سفارس کارتن بسته بندی

برای تهیه کارتن مناسب با آنچه مد نظرتان می‌باشد، ما به اطلاعاتی نظیر ابعاد و وزن محصول، مدل و چند لایه بودن کارتن، طراحی، چاپ و خدمات پس از آن نیاز داریم. بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده قادر به انتخواب کارتن با کیفیت نخواهیم بود.

1.     ابعاد و وزن کارتن

در ابتدا، باید از اندازه و سایز کارتن مطلع باشید تا بتوانید بسته بندی مناسب با کالا مورد نظر انتخواب کنید. طول،عرض،ارتفاع دقیق محصول خود را تایین کنید.بسته بندی که از لق زدن کالا در آن خودداری کند.پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارتن سازی فضل، کارتن سازی مشهد ما تماس گرفته و از مشاوران، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

زمانی که ابعاد دقیق محصول خود را ندارید یک نمونه از محصول خود به کارخانه ارسال کنید تا اندازه گیری دقیق انجام شود.

2.     چند لایه بودن یا جنس کارتن بسته بندی

منظور از چند لایه بودن یعنی تعداد لاینر و فلوت‌هایی که در هر کارتن به کار رفته است که تعیین کننده ضخامت و جند لایه بودن کارتن می‌باشد. لاینر ورق‌های بالایی و پایینی فلوت‌ها هستند که به صورت سطحی صاف بر زیر و روی فلوت چسبیده است، فلوت یا همان کنگره به فضای خالی ما بین کارتن می‌گویند.

پرکاربرد ترین کارتن‌ها کارتن‌های: دو لایه، سه لایه و چنج لایه می‌باشند که دز ادامه به ویژگی‌های آنها می‌پردازیم

کارتن دو لایه: انتخوابی مقرون به صرفه با کاربرد‌های متنوع

یکی از انواع کارتن‌های بسته بندی است که از دو لایه کاغذ که یک لایه مسطح و یک فلوت ساخته شده است. این نوع کارتن به دلیل سادگی ساختار و قیمت پایین، یکی از پرکاربردترین انواع کارتن در صنایع مختلف محسوب می‌شود. این کارتن تحمل وزن تا 2 کیلوگرم را دارد و برای کالاهایی با وزن تا 2 کیلوگرم مناسب می‌باشد.

کارتن 3 لایه: انتخوابی محبوب و کاربردی

یکی از رایج‌ترین و پر کاربرد‌ترین انواع کارتن در صنایع کارتن سازی است، این نوع کارتن از سه لایه کاغذ تشکیل شده است  ورق زیره، رویه و فلوتو به دلیل ترکیب مناسب مقاومت و قیمت، انتخوابی محبوب برای بسیاری از کسب و کارها محسوب می‌شود.این کارتن‌ها تا وزن 10 کیلوگرم را پوشش میدهند که تعیین کننده مقاومت کالا است.

 

کارتن 5 لایه: انتخوابی مستحکم و مقاوم برای محصولات سنگین

کارتن 5 لایه یکی از مقاومترین انواع کارتن است که برای بسته بندی محصولات سنگین و با ارزش بالا استفاده می‌شود. این نوع کارتن از پنج لایه کاغذ تشکیل شده است، 3 لایه لاینر و دو فلوتکه به استحکام بسیار بالایی می‌بخشد. دوام این کارتن تا 45 کیلوگرم می‌باشد.

3.     مدل کارتن بسته بندی

مدل‌های مختلفی از بسته بندی در صنعت کارتن و جعبه سازی تولید می‌شود که انتخواب آنها گاها بر اساس ویژگی محصول و در مواردی برای راحتی مشتری انتخواب می‌شود. برخی از این مدل‌ها عبارتند از: چهار درب، کیبوردی، تلسکوپی، دو درب دارویی، ته قفلی درب دارویی، دسته دار، دستگیره دار و غیره.

4.     طرح چاپ روی کارتن بسته بندی

طرح روی بسته بندی شانس شما را برای جذب متقاضیان افزایش مییابد زیرا در وهله اول، نگاه مشتری به سمت طرح روی پک رفته و همین عامل سبب متمایز شدن محصول شما در میان سایز کالاها در بازار رقابت خواهد شد.

5.     چاپ روی جعبه بسته بندی

یک محصول با کیفیت همراه با چاپ آن می‌تواند راهی برای برجسته سازی برند شما باشد و فروش شما را بیشتر بکند. چاپ روی جعبه بسته بندی فرایندی است که در آن طرح‌ها، لوگو‌ها و اطلاعات محصول بر روی جعبه ‌های مقوایی چاپ می‌شود. این فراین نه تنها به محصول شما هویت می‌بخشد، بلکه می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتری و افزایش فروش شما داشته باشد. در کارتن سازی دو چاپ افست و فلسکو از رایج‌ترین و پرکاربرد ترین در این صنعت می‌باشد.

 

مزایای سفارش کارتن بسته بندی برای محصولات

سفارش کارتن بسته بندی سفارشی برای محصولات، مزایای بسیار زیادی را برای کسب و کار‌ها به همراه دارد. این مزایا نه تنها به کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود تصویر و افزایش فروش نیز منجر شود. از اهداف مهم هر برند و تولید کننده ای، حفظ اصالت محصول، دیده شدن، ماندگاری در ذهن و برجسته شدن برند تحاری بوده که برای دستیابی به این هدف، باید یکی با کیفیت همراه با جلوه‌های بصری زیبت برای آن در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید» شغل کارتن سازی چیست؟ و چه میزان درآمدی دارد؟

 

چگونه سفارش کارتن بسته بندی دهیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟