رپورتاژ آگهی

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها + نکات مهم

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها + نکات مهم
کدخبر : 68123

به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در مورد شکاف جنسیتی جهانی در سال ۲۰۲۳، هرچند هیچ کشوری تاکنون نتوانسته شکاف جنسیتی را به‌طورکامل برطرف کند، اما کشورهای اسکاندیناوی در این زمینه پیشتاز هستند.

دانمارک، ایسلند، استرالیا و کانادا جزو ایمن‌ترین کشورها برای مهاجرت دختران تنها محسوب می‌شوند. اگر قصد شناخت بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها را دارید، مطالعه این مقاله بهترین راهکار برای شما در این زمینه خواهد بود.

استرالیا؛ کشوری مهاجرپذیر با رفتار دوستانه با مهاجران

استرالیا به‌شدت یک کشور امن برای زنان است و اغلب به‌عنوان یکی از مطلوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت دختر تنها شناخته می‌شود. هر دختری که به استرالیا سفر یا مهاجرت می‌کند، از میزان بالای امنیت زنان در استرالیا تحت تأثیر قرار می‌گیرد. احترام به زنان در فرهنگ استرالیا نهادینه شده است و مردم استرالیا با دختران و زنان بسیار دوستانه رفتار می‌کنند. یک دختر تنها در خیابان‌های استرالیا می‌تواند با اطمینان از هر غریبه‌ای درخواست راهنمایی و کمک کند. بنابراین، تعجبی ندارد که بسیاری از مشاوران مهاجرتی، استرالیا را به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها توصیه می‌کنند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا به‌عنوان یک دختر تنها را دارید، حتما ابتدا درباره شرایط ویزای تحصیلی استرالیا به‌خوبی مطالعه کنید.

انگلستان؛ بهترین کشور چند فرهنگی برای مهاجرت زنان و دختران

انگلستان کشوری چند فرهنگی است و به‌طورکلی احترام بسیاری برای افراد از رنگ‌ها، نژادها و ادیان‌ مختلف قائل است؛ این کشور از نظر برابری جنسیتی نیز در جایگاه قابل‌قبولی قرار دارد. در  انگلستان دانشگاه‌های بسیار عالی و فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد که آن را یک کشور عالی برای مهاجرت دختر تنها تبدیل می‌کند. اگر در شهرهای منچستر، آبردین و برایتون زندگی کنید، زندگی آرامش‌بخش را همراه با هزینه زندگی مناسب تجربه خواهید کرد.

انگلستان یکی از بهترین کشورهای چند ملیتی برای مهاجرت دختر تنها است

ایسلند؛ بهترین کشور از نظر برابری جنسیتی در جهان

ایسلند ۹۱.۲٪ از شکاف جنسیتی را برطرف کرده است و براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، برای چهاردهمین سال متوالی در رتبه اول از این نظر قرار دارد. ایسلند تنها کشوری است که بیش از ۹۰٪ از شکاف جنسیتی را برطرف کرده است. در زمینه توانمندسازی سیاسی و اجتماعی زنان، این کشور از سال ۲۰۱۷ نخست‌وزیر زن دارد و بیش از ۴۰٪ از پست های وزارتی و پارلمانی ایسلند توسط زنان اشغال شده است. از نظر برابری آموزش، این کشور با آمار  ۹۹.۱٪ تقریباً در سطح برابر است و مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی دختر تنها محسوب می‌شود.

دانمارک؛ کشوری با فرصت‌های برابر برای دختران و پسران

زنان در دانمارک از احترام بالایی برخوردار بوده و حقوق برابری با مردان دارند. زنان در دانمارک فرصت‌های برابری در همه جنبه‌های زندگی دارند. بنابراین، تعجبی ندارد که بسیاری از دختران و زنان در جستجوی روش‌های مهاجرت دختر تنها به دانمارک باشند. فرصت‌های کاری و تحصیلی مناسبی در کشور دانمارک وجود دارد و با‌توجه‌به شناخت اکثریت مردم دانمارک با زبان انگلیسی، مشکل چندانی برای برقراری ارتباط نخواهید داشت.

آلمان؛ یکی از حامی‌ترین کشورهای زنان و دختران در جهان

کشور آلمان را می‌توان یکی از ایمن‌ترین کشورها برای زنان در جهان دانست. آلمان از نظر امنیت رتبه‌ بالایی در جهان دارد و برای زنان و دختران نسبتاً امن است. اقتصاد آلمان یکی از پایدارترین اقتصادهای اروپا است و برای متخصصین فعال در بخش‌های مختلف صنعتی گزینه‌های شغلی بسیاری وجود دارد. برای مهاجرت دختران تنها به آلمان، مزایای مالی و اجتماعی قابل‌توجهی وجود دارد. 

پوشش بیمه پزشکی در کشور آلمان بسیار قوی است و تقریبا همه هزینه‌های پزشکی و بسیاری از هزینه‌های زیبایی را پوشش می‌هد. مرخصی زایمان نیز در این کشور تا ۲ سال قابل‌اخذ است و والدین کودک علاوه‌بر حقوق ماهیانه، برای هر فرزند یک «کیندرگلد» یا کمک هزینه ماهیانه به ارزش ۱۹۹ یورو دریافت می‌کنند.

آلمان بیشترین حقوق اجتماعی را برای زنان و دختران در‌نظر گرفته است

نروژ؛ کشور پیشتاز در زمینه توانمندسازی سیاسی اجتماعی زنان

نروژ با نمره برابری جنسیتی ۸۷.۹٪، در جایگاه دوم جهانی قرار گرفته است. براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، بیشتر پیشرفت‌های نروژ در زمینه توانمندسازی سیاسی و اجتماعی زنان بوده است و زنان اکنون ۵۰٪ از مناصب وزارتی و ۴۶.۲٪ از مناصب پارلمانی این کشور را در اختیار دارند. با این حال، امید به زندگی هنگام تولد برای زنان در نروژ ۷۱.۶ سال است که ۲.۷ سال کمتر از آمار سال ۲۰۲۰ است. 

نرخ جرایم و قتل در نروژ بسیار پایین‌ است که این نرخ، نروژ را به نمونه‌ای از بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها تبدیل می‌کند. سیستم آموزشی نروژ بسیار پیشرفته و به‌روز است. میزان دستمزد در نروژ بالا تعیین شده تا با هزینه زندگی بالا در این کشور تناسب داشته باشد. همچنین، سیستم بهداشتی نروژ عالی است و آلودگی محیطی در آن بسیار پایین است.

کانادا؛ یکی از بهترین کشورهای چند ملیتی برای مهاجرت دختر تنها

کانادا همواره در لیست کشورهای امن برای زنان قرار داشته است و توسط مشاوران مهاجرت به‌عنوان یکی از بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها و سایر اقشار مردم توصیه می‌شود. این کشور مکان ایده‌آلی برای مهاجران دختر از نظر امنیت و فرصت‌های برابر اقتصادی و کاری است. قوانین سختگیرانه در مورد جرایم علیه زنان به همراه فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی بالا برای زنان به آن‌ها اطمینان می‌دهند که کشور کانادا کشور مناسبی برای مهاجرت زنان و دختران تنها است. این کشور همچنین یکی از معدود کشورهای دنیا است که شکاف جنسیتی کمی دارد. 

سنگاپور؛ امن‌ترین کشور آسیایی برای مهاجرت دختران و زنان

در چند دهه گذشته، سنگاپور به‌عنوان یک مرکز تجاری جهانی با فرهنگ مهاجرتی پر رونق مطرح شده است. این شهر-کشور یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است که سیستم حمل‌ونقل سریع، در درسترس و نسبتاً ایمن دارد. نرخ جرایم در سنگاپور بسیار پایین است و افراد محلی‌ برای استقبال و کمک به خارجی ها و مهاجران به مشهور هستند. همه این موارد، سنگاپور را به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها تبدیل کرده است. 

اگر کشورهایی که نام‌بردیم مورد‌پسند شما بوده است و قصد مهاجرت به یک کشور چند‌ملیتی و ارزان تر اروپایی برای تحصیل و کار و زندگی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را نیز در نظر داشته باشید و درباره آن به‌خوبی تحقیق کنید.

مشاوره با متخصص مهاجرت؛ بهترین راهکار برای انتخاب مقصد درست مهاجرت دختران

کشورهایی مانند استرالیا، انگلستان، ایسلند، دانمارک و کانادا به دلیل امنیت بالا، احترام به حقوق زنان و فراهم آوردن فرصت‌های برابر شغلی و تحصیلی، به‌عنوان مقاصدی ایده‌آل برای مهاجرت دختر تنها معرفی شده‌اند. این کشورها نه تنها از نظر امنیتی برای زنان مناسب هستند، بلکه از نظر فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی نیز مزایای قابل‌توجهی را به مهاجران ارائه می‌دهند. اخذ مشاوره از متخصصین مهاجرتی برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، به شناسایی بهتر روش مهاجرت مناسب بر‌اساس نیازها و شرایط هر فرد کمک می‌کند. در نهایت، تصمیم‌گیری آگاهانه با استفاده از اطلاعات دقیق و به‌روز، در میزان موفقیت و کیفیت مهاجرت نقش مهمی دارد.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه