مجتمع سنگ آهن سنگان

فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف

کدخبر : 68154

۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف فعال است.

مرکز خراسان رضوی،رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: برنامه و راهبردی عملیاتی اکتشاف مجتمع سنگ آهن خواف در فروردین ماه جاری ۵۰۰ متر حفاری بود در حالی که با تلاش دست اندرکاران و فعالان این بخش یک هزار و ۱۳۶ متر حفاری اکتشافی انجام شد.

وی افزود: میزان استخراج سنگ آهن در منطقه سنگان خواف هم طی همین مدت با افزایش ۱۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۸۱ تن رسید.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: دانه بندی سنگ آهن در فروردین ماه سالجاری هم در این منطقه ۲۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

رسولیان تکمیل و توسعه زنجیره‌های تولید سنگ آهن به عنوان نیاز مهم منطقه را رویکرد مهم مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ذکر کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای حمل و نقل و از طرفی نیاز‌های کشور و کشور‌های همسایه، تکمیل زنجیره تولید در زمینه‌های مختلف شامل کنسانتره سنگ آهن، آهن اسفنجی و فولاد پیگیری می‌شود.

وی گفت: با تشکیل کمیته فولاد در استان خراسان رضوی از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری زنجیره تولید در منطقه سنگان استقبال و از ظرفیت‌های آنها بیشتر استفاده می‌شود.

وی گفت: با توجه به احداث واحد تولید کنسانتره در حال احداث با ظرفیت بیش از چهار میلیون تن در نیشابور و منطقه سنگان خواف و از طرفی وجود پتانسیل‌هایی مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی در خواف، توسعه کمی و کیفی زنجیره تولید در منطقه سنگان این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: در راهبرد‌های کلان این مجتمع در کنار توسعه زنجیره تولید به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف حمل و نقل ریلی و زمینی و انرژی خورشیدی و بادی به سایر بخش‌ها مانند صنایع دستی و گردشگری هم توجه می‌شود به گونه‌ای که اگر زمانی فعالیت‌های معدنی منطقه برای مدتی تعطیل شوند سایر بخش‌ها همچنان فعالیت لازم داشته و در رونق اقتصادی منطقه نقش آفرین باشند.

وی افزود: توسعه سنگ شکن‌ها به عنوان راهبرد مهم دیگر در جهت توسعه و رونق اشتغال در منطقه مورد توجه مدیریت مجتمع سنگ آهن سنگان خواف قرار دارد.

رسولیان توسعه و تکمیل اکتشافات معدنی جدید را دیگر رویکرد‌ها و اهداف مجتمع سنگ آهن سنگان خواف برشمرد و گفت: ۱۶ محدوده معدنی در این مجتمع فعال است و با ۱۹ محدوده معدنی که به تازگی ابلاغ شده به ۳۵ محدوده افزایش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید